Volvo Cars Nederland kiest voor Coopr

Blog
Coopr Nieuws
Jody Koehler
14-03-2023
De Nederlandse tak van autofabrikant Volvo Cars is de samenwerking aangegaan met PR- en communicatiebureau Coopr. Coopr zal Volvo Cars Nederland ondersteunen met perscommunicatie, creatieve concepten en het opzetten van samenwerkingen met media en influencers.  
Roger van Polanen Petel, PR & Communication Manager Volvo Car Nederland: "Met Volvo willen we graag de volgende stap zetten op het gebied van branding, PR en communicatie. Samen met Coopr willen we onze horizon op het gebied van creativiteit en communicatie verbreden en verdiepen. We hebben ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid en elektrificatie en we willen daarover op een innovatieve manier vertellen. We zijn blij dat Coopr ons daarbij gaat uitdagen en versterken.”
 
Volvo Cars heeft grote ambities voor de nabije toekomst. Zo wil het merk vanaf 2030 alleen nog nieuwe volledig elektrische auto’s verkopen en in 2040 volledig circulair- en klimaatneutraal opereren. Ook vallen er genoeg verhalen te vertellen over veiligheid, een thema waar Volvo al decennialang koploper in is. Daarnaast wordt er steeds meer aandacht besteed aan de persoonlijke, emotionele kant van het merk – niet in de laatste plaats vanwege het Scandinavische design - met focus op een omnichannel consumentenondersteuning, samen met de Volvo retailers.
 
Jos Govaart, Managing Director van Coopr licht toe: "PR in de automotive-branche kent al decennialang eenzelfde soort ritme, van autotest, naar vergelijkende test, vergezeld van mooie bergen en heerlijke lunch. Wij vinden het tof dat Volvo Cars Nederland ons gevraagd heeft om ook juist over alternatieve ideeën en media na te denken.”  

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief