Voor de leeuwen in PR: And action!!

Blog
Opinie
Mary-Grace van Leeuwen
05-12-2012

Tegenwoordig ontkom je er niet aan: gebruik maken van (goed) beeldmateriaal. Foto's die gebruikt worden om een website of presentatie op te fleuren, of juist ter versterking van een verhaal. Je hebt zelfs blogs die een rubriek hebben met alleen maar foto's. Een soort fotodagboek. Ook kom ik steeds meer bewegend beeld tegen op (corporate) websites. Op webshops bijvoorbeeld worden producten met behulp van een filmpje uitgelegd en juist bloggers gebruiken veel video's. Denk maar eens aan alle beauty tutorials. Toch wordt video nog niet zo heel veel gebruikt op bedrijfspagina's. Hoe kan bijvoorbeeld een pr-bureau meer gebruik maken van video, zonder dat het saai wordt?

An Evening With... vastgelegd
Vorige week donderdag was mijn kans om iets uit te proberen met beeld en dan voornamelijk met bewegend beeld. Een halfjaar lang keek ik uit naar de komst van Gini Dietrich waarmee ik begin dit jaar nog een pr-studentchat heb georganiseerd. Tijdens An Evening With... had iedereen van Coopr een taak, die van mij: Camjo'en! Met andere woorden: filmen en tegelijkertijd voor journalist spelen. Jaks... daar stond ik dan met m'n ieniemienie camera naast een of ander robotachtige camera van de professionele cameraman Tjapko de Heus van Image2Media. Maar samen vormden we een waar topteam. De afgelopen dagen hebben jullie het interview met Gini Dietrich al kunnen zien. In onderstaand filmpje van Tjapko zien jullie ook hoe het er verder uitzag die avond.

Voor de nieuwsgierige aagjes onder ons heb ik zelf ook een filmpje gemaakt, maar dan van achter de schermen. Bij Coopr willen we meer met video gaan werken, maar hoe en wat precies weten we nog niet precies. Dit filmpje laat in ieder geval zien hoe een avond van een dergelijk event eruit ziet. We organiseren het niet alleen, we leggen het ook vast hetzij met foto's of video's. It's all in Coopr!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief