Wat kun je als PR pro uit Google's Consumer Barometer halen?

Blog
Opinie
Noesjka van der Helm
23-10-2014
Dag in, dag uit spenderen we uren op internet, via Google zoekend naar toffe reizen, kopen we een nieuwe outfit, kijken we online video's en bellen we wat af. Hoeveel Google van ons weet? Vele malen meer dan je denkt. Met de Consumer Barometer van Google kunnen we ook meegluren in de rijke database aan informatie die Google van ons heeft. Bovendien zelf die informatie gebruiken om meer inzicht te krijgen in het gebruik van het wereldwijde web en inzetten voor ons werk.

Google knows
Google heeft met de

Slimme barometer
Interessant, zeker. Niet alleen om de nodige achtergrondkennis weer eens bij te werken, maar ook om actief in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan interne argumentatie voor inzetten van middelen, bij het (intern en extern) pitchen van voorstellen en het inzetten van de juiste middelen, voor de juiste doelgroep op de juiste plekken. Met de kennis van waar, wanneer en hoe deze worden gebruikt. Daarbij kunnen online retailers de kennis gebruiken om de dienstverlening te optimaliseren of te kijken hoe goed scorende branches hun online omgeving hebben ingericht ter inspiratie.

Deze data is dus niet alleen voor je eigen achtergrond en kennis interessant en relevant, maar kan ook helpen in de argumentatie waarom online video bijvoorbeeld een goed middel is om in te zetten in je pr strategie. En dat je die video het best kunt pushen via een sociaal netwerk. Of dat mensen pas enkele dagen of zelf momenten voor een aankoop het internet opgaan op nog zaken te checken.

De barometer geeft relevante informatie en meer inzicht in de gedragingen van mensen online. Voor wie het wereldwijde web nog steeds een groot mysterie is of voor wie gewoon up to date wil blijven is het zeker de moeite waard om in

 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief