Winnaar grote PR prijs Cannes 2012

Blog
Opinie
Jody Koehler
30-06-2012


Elke week staan we stil bij de 'Video van de week'. Een format waarbij we één video voor jou uit het enorme aanbod van YouTube tillen. Dit kan een hilarische, pijnlijke, indrukwekkende of informatieve video zijn. Filmpjes die treffend inhaken op de actualiteit of 'ouwetjes' die je zeker gezien moet hebben. Eén ding is zeker, de video's raken allemaal het PR en communicatie vak. Vandaag staat de winnaar van de grote PR prijs in Cannes 2012 centraal.

The Most Popular Song
Ook dit jaar is de grote PR prijs in Cannes in de wacht gesleept door een reclamebureau, JWT San Juan (Puerto Rico) om precies te zijn. En ik moet zeggen, het is een heel fijne campagne. Even in het kort: het succes en imago van de grootste bank van Puerto Rico, Banco Popular, is sterk afhankelijk van de economie en de reputatie van het land. En om te helpen dit in de juiste richting te krijgen, overtuigde de bank de beroemde salsagroep El Gran Combo hun nationale hit 'No Hago Más Ná (Ik doe niets)' te herschrijven. Waarom? 60% van de Puertoricanen zit in de bijstand. Reden te meer om de klassieke 'Ik doe niets'- hit te herschrijven en het thema 'werken' weer op een positieve manier neer te zetten. Het resultaat: een nationale nummer 1 hit, een gratis concert voor 60.000 mensen en de hoogste reputatiescore van de bank ooit.

Kijk maar eens zelf naar onderstaande video en laat het mij weten: een terechte winnaar van de PR Lions Grand Prix 2012? Ik vind van wel.

Video gespot die past bij deze rubriek? Mail jody@coopr.nl met een korte toelichting. Alvast bedankt!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief