WNF creatief in de wereld van goede doelen

Blog
PR
Arusha Mau-Asam
29-04-2014
Gisteren klapte mijn collega Jos een grote poster van het Wereld Natuur Fonds uit met de vraag of iemand deze wilde hebben. En nee, collega's stonden niet te springen om deze poster met daarop een geanimeerde zeester boven hun bed te hangen. Maar de aanblik van deze ietwat boos kijkende zeester triggerde ons wel om de website van 'Seastar' te bekijken...En blij toe, want daar werd ik verrast door een prachtig gemaakt filmpje.Bijzondere animatiefilm
Als ik aan WNF denk, denk ik aan mooie commercials vol met natuurschoon en dieren. Om aandacht te vragen voor de bedreigde onderwaterwereld heeft WNF ditmaal voor een andere aanpak gekozen. Geen adelaar die door de lucht vliegt over de amazone, de steppe en oceaan, maar een bijzondere animatiefilm. De film heeft iets weg van de Disney Film 'Finding Nemo' maar de toon is totaal anders. De muziek en de expressie van de geanimeerde karakters brengen in een kleine 2 minuten het drama in beeld dat zich onder de zeewaterspiegel afspeelt. Disneyachtige karakters of niet, ze maken het probleem dat WNF onder de aandacht wil brengen glashelder.'Bijna driekwart van onze planeet bestaat uit zee. Rijk aan talloze diersoorten en tevens de belangrijkste voedselbron voor meer dan een miljard mensen. Maar door overbevissing, vervuiling en klimaatverandering staat het leven in zee onder zware druk. Als dit zo doorgaat, zijn onze oceanen in 2048 leeg.'Creatief in wereld van goede doelen
Nederland kent duizenden kleine goede doelen die vele malen minder bekend zijn dan het WNF. Het is voor goede doelen dan ook steeds belangrijker om zich op een originele en eigen wijze te onderscheiden om aandacht te vragen. En al is het WNF een doel dat iedere Nederlander kent, creativiteit wordt op prijs gesteld en zorgt voor extra aandacht. Deze animatiefilm is daar een goed voorbeeld van.  Zowel jong als oud zullen aangesproken worden door de film en de boodschap.

Uiteraard wordt de kijker aan het einde van de film opgeroepen om ook 'een ster voor de zee' te worden en mee te helpen. Dit kan via het platform dat voor de campagne opgezet is.  Als extraatje is het special ontwikkelde nummer van de animatiefilm 'World of Blue' via iTunes te downloaden voor het goede doel - want ook die opbrengsten gaan naar het WNF om de oceaan te redden. 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief