Yay or Nay: LINDA.tv

Blog
Top of flop
Rachel de Koning
12-04-2016
De titel is eigenlijk niet helemaal eerlijk. Natuurlijk is het een yay, want ik ben fan. Van de makers van LINDA is er nu dus ook LINDA.tv, een platform voor vrouwen met video's die je niet mag missen. De redactie van LINDA selecteert video's, tv-fragmenten en eigen content die je gezien móét hebben. Alles voor je geselecteerd, gebundeld, en je bent weer up-to-date. Dat scheelt me tijd. Niks meer aan toe te voegen. Yay, dus.

Alles in één oogopslag
Waarom ben ik fan? Als je de app opent, krijg je meteen een aantal video's of fragmenten onder je neus geschoven die je die dag niet mag missen. Een dagje gemist? Geen nood, per dag kan je terug scrollen. Heerlijk. Ik hoef niet te zoeken, alle must-sees staan gewoon op me te wachten om bekeken te worden wanneer ík daar tijd voor heb.

Daarnaast maken ze ook eigen content onder het mom van de 'LINDA.TV KLASSIEKERS'. Ze zijn dus meer dan alleen een app die de leukste filmpjes van het web of de leukste tv-fragmenten voor je selecteert. Slim, eigen content maken. Dat zorgt ervoor dat ik toch weer even naar de app grijp om te kijken of er al nieuwe afleveringen zijn van bijvoorbeeld Bitterzoet.

PR en LINDA.tv
Waarom is LINDA.tv interessant voor PR professionals? Je weet precies welke doelgroep je bereikt; de LINDA-consument. Deze app is perfect om precies die dames te bereiken. Zij zijn druk in het dagelijks leven, willen meepraten, delen en op de hoogte zijn, maar wel geïnformeerd worden waar en wanneer zij dat willen. Want om nieuwtjes helemaal op te zoeken, daar hebben zij simpelweg geen tijd voor. De korte video's en het gebruiksgemak sluiten hier goed op aan. Het merk geeft een gevoel van vertrouwen aan de consument. Alles wat LINDA deelt, zou leuk, grappig en pakkend moeten zijn. Een video'tje in samenwerking met LINDA.tv en je mikt precies in de doelgroep.

De toekomst
De app kan je zien als het verlengde van het magazine en de nieuwssite; als iets extra's dus. Past dus perfect bij de drukke vrouw van nu. Slim. Daarentegen zal de stap naar online ook gemaakt zijn, omdat het in de tijdschriftenwereld over het algemeen steeds minder storm loopt. Ik ben wel benieuwd of de app alleen iets voor LINDA blijft, of dat er nog meer tijdschriften het online video pad gaan volgen. To be continued... en ik ga straks weer verder met video's snacken, zoals LINDA dat noemt. En oja, het is gratis en dat blijft het voorlopig ook.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief