Zó post je effectief op social kanalen [Infographic]

Blog
Tips & Tricks
Arusha Mau-Asam
26-06-2014
Organisaties en bedrijven willen via social kanalen graag engagement creëren en zoeken de interactie met het publiek op. Tenminste dat zou ten alle tijden het doel moeten zijn. Wat soms nog wel eens vergeten wordt, is dat ieder kanaal zo zijn eigen regels en wetten kent. Wat werkt wel en wat werkt niet?

Social rules en tijden
Zo werkt een blog het best als de kop gelijk pakkend en aansprekend is, op YouTube is een goede omschrijving essentieel. Een goede afbeelding op Facebook triggert vaak, en op Twitter kan je niet snel genoeg duidelijk maken waarom de lezer op je link moet klikken. De achtergrond op Pinterest is iets om rekening mee te houden en op Google+ is het belangrijk je te verdiepen in de 'trending topics'. Plaats je een post op Instagram denk dan goed na over je hashtags.

Naast dat ieder kanaal zijn eigen 'social rules' heeft, is het publiek ook op al deze kanalen op andere momenten actief. Bekijk onderstaande infographic voor alle tips en de perfecte tijden om jouw doelgroep te bereiken.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief