Adidas: Running out of time

adidas lanceerde in maart de lichtste hardloopschoen van de Ultraboost-lijn: de Ultraboost Light. Deze schoen is gemaakt voor ieder type hardloper, van beginner tot gevorderde loper.  
Om deze schoen onder de aandacht te brengen bij een breed publiek organiseerde adidas een exclusief running event waar de runners zo’n 5KM moesten rennen. Er waren vijf verschillende startlocaties in Amsterdam waar deelnemers een gezamenlijke warming-up konden doen. Vanaf de startlocatie Het Gymlokaal vertrokken de uitgenodigde mediarelaties en influencers. Er waren verschillende hardlooproutes door Amsterdam met één gezamenlijke finish. De race had 1 ultiem doel: op tijd aankomen bij de vertrekplaats van de veerpont. Als je de pont miste, zou je namelijk niet bij de exclusieve afterparty met DJ La Fuente zijn. De klok telde af naar de vertrektijd van de pont.   

Doelstelling 
Aan Coopr de vraag om zoveel mogelijk zichtbaarheid te creëren voor de nieuwe Ultraboost Light, door middel van een bijzonder evenement. 
 
Inzicht 
De Ultraboost Light is een hardloopschoen voor elke type hardloper, met óf zonder ervaring. Het evenement draaide daarom ook om het bieden van een unieke renbeleving waarbij de Ultraboost Light (beginnende) sportievelingen ondersteunt en een boost geeft tijdens het rennen. Een unieke beleving van het merk adidas en het product! 
 
Aanpak 
We hebben een gepersonaliseerde uitnodiging opgesteld en uitgestuurd naar sportmedia met de focus op hardlopen en lifestyle media. Hiernaast hebben we een mix van sportieve influencers uitgenodigd, waaronder beginnende renners en ervaren renners. De genodigden die niet aanwezig konden zijn bij het event, kregen alsnog de volledige box thuisgestuurd om te testen en toffe content mee te schieten. 
 
Uiteindelijk hebben we op de dag van de run zelf de media ontvangenen konden we het niet laten om zelf ook mee te rennen en te feesten bij de toffe afterparty met DJ La Fuente.  
 
Resultaat
Een mooie opkomst, succesvolle run (iedereen heeft de ferry op tijd gehaald), een hoop blije sportievelingen bij elkaar en ruim 200 man dansend op de ferry naar de afterparty met La Fuente. Coopr heeft vanuit haar relaties 15 sportieve influencers en 15 mediarelaties uitgenodigd en 38 mensen geseedDit resulteerde in een totaalbereik van bijna 500K. Hiernaast is er online coverage in lifestyle en running media gerealiseerd, waaronder op FHM, Men’s Health, Women’s Health en All4Running.  
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief