Coca-Cola over op 100% gerecycled plastic

Je zal het niet zien of merken, maar er wordt voortaan géén nieuw plastic meer gebruikt in de plastic flessen van Coca-Cola in Nederland. Eerder gingen alle kleine plastic flesjes al over op 100% gerecycled plastic, eind 2021 stroomden ook de grote flessen gemaakt van gerecycled plastic in de markt.
Doelstelling
Maak een plan waarmee we inzetten op bewustwording en educatie over 100% rPET flessen en stimuleer recycling door de waarde van plastic aan te tonen middels een persbericht in combinatie met branded content en de inzet van brand ambassadors.
Inzicht
Uit ons onderzoek dat er op kennis over (de waarde van) plastic nog veel winst te behalen valt. Het flesje van Coca-Cola is met recht iconisch te noemen: het Coca-Cola flesje met geribbelde lijnen en rondingen is overal ter wereld bekend. Om op een luchtige manier de overgang naar 100% gerecycled plastic kenbaar te maken zetten we in op een content waarmee we leuke feitjes delen die je nog niet wist over de plastic flesjes van Coca-Cola. Een van die feitjes is natuurlijk dat hij voor 100% uit gerecycled plastic bestaat.
Aanpak
Om de jongere generatie (gen Z) te bereiken werkten we samen met 2 Coca-Cola brand ambassadors en radiozender Slam FM. Op Slam FM speelden we de hele week ‘de gerecyclede plaat’, waarbij luisteraars door aan te geven of ze de oude of nieuwe plaat wilden luisteren, een gerecycled Coca-Cola pakket konden winnen. Met brand ambassadors Rocky Hehakaija en Ruba Zai ontwikkelden we creatieve social content waarmee we de boodschap meer lading konden geven.
Resultaat
In totaal 29 social items gepubliceerde door de brand ambassadors met een bereik van 2.22M. Via Slam FM bereikten we social media, on air en de landingspagina zo’n 20.000+ luisteraars.