IKEA Strömma

IKEA gelooft dat een duurzamer leven thuis begint en wil duurzaam leven toegankelijk en betaalbaar maken voor veel mensen. Nu voegt IKEA Zweden STRÖMMA toe aan haar Clean Energy Services aanbod, een elektriciteits abonnement dat vele mensen in staat zal stellen hun huis van elektriciteit te voorzien, wat niet alleen goed is voor hun portemonnee maar ook voor de planeet. 
Doelstelling
IKEA heeft Coopr gevraagd om een Europese PR toolkit te maken waarin wij de verschillende communicatie teams van IKEA en agencies een handleiding kunnen bieden om de introductie van Strömma lokaal soepel te laten verlopen. 
Inzicht
IKEA is er voor iedereen en zij gaan nu ook hun eerste onzichtbare product verkopen. De energiemarkt is een nieuwe markt voor IKEA. De PR toolkit brengt risico’s en kansen in kaart op Europees niveau.
Aanpak
Er is een internationale, Europese PR toolkit ontwikkeld met daarin onder andere key messages/message house, Q&A, persbericht, strategie en creatieve mogelijkheden. De toolkit dient als basis voor communicatieprofessionals bij de introductie van de service.