Mooi Gebaar

Voor het derde jaar op rij roept PostNL Nederlanders op om in de maanden januari en februari hun ongeopende cadeautjes gratis mee te geven aan de pakketbezorger.  Dit jaar was het voor het eerst ook mogelijk om - naast het doneren van een cadeau - een financiële donatie te doen. De bezorger zorgt er, samen met Stichting Jarige Job, voor dat al deze cadeautjes terecht komen bij kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat zij het thuis minder breed hebben.
Doelstelling
Het doel van het PR traject is om zoveel mogelijk aandacht te creëren voor Stichting Jarige Job en PostNL, om vervolgens een recordaantal cadeautjes op te halen.
Inzicht
In december wordt het verschil tussen rijk en arm pijnlijk zichtbaar. Sommige kinderen worden bedolven onder de cadeaus, terwijl anderen zelfs op hun verjaardag geen cadeau ontvangen. Door de coronacrisis is het aantal kinderen dat geen cadeau ontvangt op hun verjaardag met een recordaantal gestegen. Dit verhaal moet verteld worden.
Aanpak
De campagne is opgedeeld in twee fases. Brede awareness bouwen voor de actie rondom de feestmaand. Deze aandacht krijgen we door het inzetten van een onderzoek naar kinderen in Nederland en hun decembercadeaus in tijden van corona. De activatie volgt als tweede fase vanaf begin januari, vanaf dit moment kunnen cadeaus worden gedoneerd. Deze tweede fase zetten we kracht bij met een influencercampagne met De Bellinga’s, familievloggers, de Healthy Sisters en Ron Boszhard. Met Ron Boszhard namen we een campagne video op.
Resultaat
De #mooigebaar campagne heeft ook dit jaar weer voor fantastische resultaten gezorgd, waaronder publicaties in Metro Nieuws, JAN Magazine en een aantal regionale kranten. Daarnaast werd de campagne meerdere malen op de radio en op tv besproken, waaronder op Radio NPO 2, De Veronica Middagshow, Hart van Nederland, Goedemorgen Nederland en Koffietijd. In een aantal uitzendingen waren de woordvoerder van Stichting Jarige Job én een gezin dat zelf gebruikt heeft gemaakt van de verjaardagsbox terug te horen. Ondanks Corona, hebben we ook dit jaar onze doelstelling weer bereikt en zijn er dit jaar meer cadeautjes en donaties ingezameld: bijna 80.000 cadeaus en wel €23.000! 

Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief