WAR CHILD IN ACTIE VOOR KINDEREN IN OORLOGSGEBIEDEN

Eén tot drie keer per jaar zetten we tot 150 uur van onze tijd belangeloos in om dedicated voor een groot of klein(er) goed doel aan de slag te gaan. In 2019 was dat onder andere War Child, waarvoor we hebben geholpen de Kili-Challenge onder de aandacht te brengen.
Zeventig deelnemers trotseerden in 2020 tijdens de zesde editie van de War Child Kili-Challenge de hoogste berg van Afrika om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen in oorlogsgebieden. Onder de deelnemers een aantal bekende gezichten, waaronder actrices Anne-Marie Jung, Eva van der Gucht en Tina de Bruin die de sportieve uitdaging aan zijn gegaan.
 
Doelstelling
Met name regionale media is een belangrijk medium om aandacht te realiseren voor de Kili-Challenge. Zoveel mogelijk aandacht voor de lokale helden die de Kili-Challenge aangaan was dan ook het doel. Tevens was er de vraag om middels een landelijke persbenadering en mediapartner de deelname van de BN’ers onder de aandacht te brengen. Alles om een bijdrage te leveren aan het verhogen van de awareness rondom de Kili-Challenge en het werk van War Child.
 
Aanpak
Middels een persoonlijke persbenadering en persbericht hebben we de BN’ers aangekondigd. Met een aantal mooie publicaties op zak, werd ook de zoektocht naar een mediapartner gestart. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met een lokale persbenadering, waarmee we de persoonlijke verhalen van de 70 deelnemers bij lokale media hebben gepitcht. Zo bleven we relevant zowel voor, tijdens als na afloop van de challenge.
 
Resultaten
De lokale persbenadering leverde ruim 100+ publicaties in lokale media op, zowel in print als online. Actrices Anne-Marie, Eva en Tina hebben hun verhaal kunnen vertellen op landelijke televisie, Shownieuws en Zomer met Art op RTL 4. Samen met mediapartner Telegraaf Vrouw is zowel in print, online als op social mooie exclusieve content gemaakt in aanloop naar en van de reis van de actrices.
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief