Aflevering 1
Merijn Aalbers
LVB Networks

Connect – #001 met Merijn Aalbers

Merijn Aalbers is international Content Director bij het bureau LVB. Merijn en LVB vinden dat er meer focus op het marketingdeel van Content Marketing zou moeten zijn. Hij gelooft niet in het standpunt van sommigen dat de term Content Marketing dood zou zijn. Sterker nog. Content Marketing heeft de toekomst van het marketingvak in zich. We staan aan het begin van de mondiale doorbraak. De focus moet wel veel meer naar het marketingdeel van het begrip.

Gehoord in de uitzending
  • Ik denk dat de koopangst in B2B een stuk groter is dan in B2C. Iemand in Cleveland zei: “It’s not a problem to buy the wrong can of soda. But it is a problem to buy the wrong IT-infrastructure.
  • Richt je KPI’s in op basis van the scorecard van de CEO. Zo kun je in 10 seconden laten zien wat Content Marketing voor de business doet en waarom je er meer in zou moeten investeren.
  • Als je de contentkalender van Disney ziet, dan zie je 4 films. Zij maken heel scherpe keuzes. Daar kunnen we wat van leren. Hoe scherper je kiest, tot hoe meer focus en resultaat dat zal leiden.
Links

Cocainenomics van de Wall Street Journal. Een mooie inhaker op een nieuw seizoen Narcos van Netflix.

Maersk gaf kwalitatieve invulling aan het containerbegrip Content Marketing.

Merijn Aalbers over Content Marketing World 2017.

Connecten met Merijn

Dat doet hij het liefste via Twitter!

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!