Aflevering 12
Rocco Mooij
Zelfstandig Media-adviseur

Connect – #012 met Rocco Mooij

In deze 12e aflevering is bij ons te gast: Rocco Mooij, voormalig hoofdredacteur van het blad Communicatie en nu eigenaar van Mooij Werkt! Met hem zoomen we in op de staat van het communicatievak. Vanuit de studio van Coopr, mijn naam is Jody Koehler en welkom bij Connect.

Gehoord in de uitzending
  • Er is veel kritiek geweest op het nieuwe Adformatie.nl. Ik zou zeggen, geef ze een beetje de tijd.
  • De reclame- en communicatiebranche kan ook de hand in eigen boezem steken. Iedereen stond erbij en keek ernaar.
  • Toen we een special maakten met de VPRA was er geen bureau dat adverteerde, dat zegt ook wel wat.
  • Als je Amerikaanse verhalen omzet naar het Nederlands, dan houd je vaak niet zoveel over.
  • De ambitie zou moeten zijn om het aspiratieniveau weer terug te krijgen.
  • Ik vind veel organisaties nogal uitgaan van controle en maakbaarheid.
  • Het gebeurt zelden dat directeuren communicatie boven de organisatie zweven. In Nederland doen ING, KLM en NS het vrij goed. Zij hebben wel een goede toon te pakken. Maar 1 uitglijder en je kunt weer opnieuw beginnen, in zekere zin.
  • Een communicatiemeneer-of mevrouw zit ook heel erg gevangen in zn eigen afstemmingsgebouw.
  • Dat mensen zo kritiekloos omgaan met het gedachtegoed voor de Guru is wel heel erg.
Connecten met Rocco

Stuur hem een invite op LinkedIn, of volg hem via Twitter.

Gehoord in de uitzending
  • Er is veel kritiek geweest op het nieuwe Adformatie.nl. Ik zou zeggen, geef ze een beetje de tijd.
  • De reclame- en communicatiebranche kan ook de hand in eigen boezem steken. Iedereen stond erbij en keek ernaar.
  • Toen we een special maakten met de VPRA was er geen bureau dat adverteerde, dat zegt ook wel wat.
  • Als je Amerikaanse verhalen omzet naar het Nederlands, dan houd je vaak niet zoveel over.
  • De ambitie zou moeten zijn om het aspiratieniveau weer terug te krijgen.
  • Ik vind veel organisaties nogal uitgaan van controle en maakbaarheid.
  • Het gebeurt zelden dat directeuren communicatie boven de organisatie zweven. In Nederland doen ING, KLM en NS het vrij goed. Zij hebben wel een goede toon te pakken. Maar 1 uitglijder en je kunt weer opnieuw beginnen, in zekere zin.
  • Een communicatiemeneer-of mevrouw zit ook heel erg gevangen in zn eigen afstemmingsgebouw.
  • Dat mensen zo kritiekloos omgaan met het gedachtegoed voor de Guru is wel heel erg.
Connecten met Rocco

Stuur hem een invite op LinkedIn, of volg hem via Twitter.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!