Aflevering 14
Komala Mazerant
Hogeschool Rotterdam

Connect – #014 met Komala Mazerant

Wat is de impact van een goede inhaker? Hoe meet je dat? En hoe bedenk je überhaupt eigenlijk een kansrijke inhaker? Wat is incongruentie. En is het eigenlijk met de staat van het HBO-onderwijs in Nederland? Dat, en meer bespreken we met Komala Mazerant. Hoofddocent bij de Hogeschool Rotterdam en onderzoeker aan het project The Network is the Message.

Gehoord in de uitzending
  • Er lijkt geen directe relatie tussen inhaken en effect op Instagram. Dat is wezenlijk anders dan op twitter.
  • De belangrijkste voorwaarde voor een goede inhaker is timing. En dat betekent niet alleen dat je rond kerst iets met kerst doet, maar dat je juist iets doet met wat er dan actueel gebeurt.
  • De onverwachte twist maakt echt het verschil bij een goede inhaker. Dat noem je incongruentie.
  • Incongruente inhakers zijn niet noodzakelijkerwijs negatief. Ze zorgen voor aandacht.
  • Soms kun je in de inhaker zelf de puzzel oplossen.
  • Je moet niet op elk moment blijven azen. Inhaakmoeheid ligt op de loer.
  • Welke associaties verstevigen nu echt mijn merk, en welke momenten horen daarbij?
  • Ik weet wat we voorschotelen aan onze studenten, het is state of the art kennis, hele mooie opdrachtgevers en gave projecten.
  • Vijf jaar geleden stond er ook al een mooi curriculum. Maar vijf jaar geleden hebben we dat grof opgeschud.
  • Voorheen werkten we langs intern en externe communicatie. Nu meer vanuit een manier van denken: Context – Concept en Content.
  • Onderzoek wordt een steeds belangrijker onderdeel bij ons op de Hogeschool. We gaan nu bijvoorbeeld een Research Lab opzetten.
  • Organisaties moeten begrijpen dat ze moeten investeren in net afgestudeerden.
Connecten met Komala

Stuur haar een invite op LinkedIn, of volg haar via Twitter.

Gehoord in de uitzending
  • Er lijkt geen directe relatie tussen inhaken en effect op Instagram. Dat is wezenlijk anders dan op twitter.
  • De belangrijkste voorwaarde voor een goede inhaker is timing. En dat betekent niet alleen dat je rond kerst iets met kerst doet, maar dat je juist iets doet met wat er dan actueel gebeurt.
  • De onverwachte twist maakt echt het verschil bij een goede inhaker. Dat noem je incongruentie.
  • Incongruente inhakers zijn niet noodzakelijkerwijs negatief. Ze zorgen voor aandacht.
  • Soms kun je in de inhaker zelf de puzzel oplossen.
  • Je moet niet op elk moment blijven azen. Inhaakmoeheid ligt op de loer.
  • Welke associaties verstevigen nu echt mijn merk, en welke momenten horen daarbij?
  • Ik weet wat we voorschotelen aan onze studenten, het is state of the art kennis, hele mooie opdrachtgevers en gave projecten.
  • Vijf jaar geleden stond er ook al een mooi curriculum. Maar vijf jaar geleden hebben we dat grof opgeschud.
  • Voorheen werkten we langs intern en externe communicatie. Nu meer vanuit een manier van denken: Context – Concept en Content.
  • Onderzoek wordt een steeds belangrijker onderdeel bij ons op de Hogeschool. We gaan nu bijvoorbeeld een Research Lab opzetten.
  • Organisaties moeten begrijpen dat ze moeten investeren in net afgestudeerden.
Links
Connecten met Komala

Stuur haar een invite op LinkedIn, of volg haar via Twitter.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!