Aflevering 17
Marion Koopman

Connect – #017 met Marion Koopman

Hoe kan het dat een vrouwelijke CEO van een bizar hard groeiend online marketingbureau met een “Agile Manifesto”, ook leiding geeft aan het voormalige old boys netwerk de VEA, de vereniging van toonaangevende communicatieadviesbureaus ? Die vraag is heel simpel te beantwoorden. Marion is gek van de combinatie technologie en creativiteit en daarmee ook enorm succesvol.

Gehoord in de uitzending
  • We noemen ons niet meer digitaal, omdat alles al digitaal is. We zijn een marketing-engine voor grote bedrijven.
  • Het landschap van creatief Nederland is enorm aan het veranderen en zit niet alleen op reclame, maar ook op productontwikkeling en allerlei fases in de customer journey.
  • We staan aan de vooravond van alles wat gebeurt op conversational marketing / voice. Op allerlei terreinen is er nog veel te doen. Op service bijvoorbeeld.
  • Amazon en Google zijn minder snel ingestapt op voice in Nederland dan ik had verwacht.
  • De VEA is óók een platform voor directeuren. Wij willen dat de VEA ook een platform wordt voor alle andere creatieve mensen bij bureaus.
  • De missie van de VEA is “future proofing agencies”. Dus dat de bureaus klaar zijn voor de uitdagingen die de toekomst geeft.
  • Veel mensen weten niet dat de VEA de Effie naar Nederland gehaald heeft.
  • Waarom eisen we niet dat onder iedere briefing er een regeltje komt: “Heb je nagedacht over stereotypering? “.
  • De VEA gaat al een beetje meer open. Dat is nu nog een kiertje. Maar van mij mag de hele deur open.
  • Je moet als bureau steeds meer de inspirator en vernieuwer worden. Die verantwoordelijkheid heeft een bureau meer dan ooit.
  • Date, technologie én creativiteit die moeten samen.
  • Artificial Intelligence in creatie is een ontzettend gave ontwikkeling waar we nu mee bezig zijn. Als je dat ziet, dat is echt geweldig.
Connecten met Marion

Stuur haar een invite op LinkedIn.

Gehoord in de uitzending
  • We noemen ons niet meer digitaal, omdat alles al digitaal is. We zijn een marketing-engine voor grote bedrijven.
  • Het landschap van creatief Nederland is enorm aan het veranderen en zit niet alleen op reclame, maar ook op productontwikkeling en allerlei fases in de customer journey.
  • We staan aan de vooravond van alles wat gebeurt op conversational marketing / voice. Op allerlei terreinen is er nog veel te doen. Op service bijvoorbeeld.
  • Amazon en Google zijn minder snel ingestapt op voice in Nederland dan ik had verwacht.
  • De VEA is óók een platform voor directeuren. Wij willen dat de VEA ook een platform wordt voor alle andere creatieve mensen bij bureaus.
  • De missie van de VEA is “future proofing agencies”. Dus dat de bureaus klaar zijn voor de uitdagingen die de toekomst geeft.
  • Veel mensen weten niet dat de VEA de Effie naar Nederland gehaald heeft.
  • Waarom eisen we niet dat onder iedere briefing er een regeltje komt: “Heb je nagedacht over stereotypering? “.
  • De VEA gaat al een beetje meer open. Dat is nu nog een kiertje. Maar van mij mag de hele deur open.
  • Je moet als bureau steeds meer de inspirator en vernieuwer worden. Die verantwoordelijkheid heeft een bureau meer dan ooit.
  • Date, technologie én creativiteit die moeten samen.
  • Artificial Intelligence in creatie is een ontzettend gave ontwikkeling waar we nu mee bezig zijn. Als je dat ziet, dat is echt geweldig.
Links
Connecten met Marion

Stuur haar een invite op LinkedIn.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!