Aflevering 18
Sietze Rademaker

Connect – #018 met Sietze Rademaker

Hoe komen contentmakers zoals YouTubers aan hun muziek? Waarom is muziek eigenlijk zo belangrijk bij online campagnes? En krijgen de makers / de artiesten dan ook wel wat ze toekomt? Dat bespreken we met Sietze Rademaker, Directeur Benelux en Frankrijk bij Epidemic Sound.

Gehoord in de uitzending
  • Er is een economie die totaal buiten de bestaande muziekeconomie staat.
  • Zeker voor de eindgebruiker zoals videomakers is het model van Epidemic fijn.
  • We zorgen dat je vooraf weet wat je betaalt voor de muziek die je gebruikt.
  • We hebben een appgroep waarin iedereen aangeeft aan elkaar dat ze elkaar missen.
  • De marketingafdeling is zich er steeds meer van bewust van hoe een merk hoort te klinken. Het probleem is dat geluid heel vaak aan het eind komt.
  • Instore muziek groeit hard. Dan heb je ook niet te maken met copyrightorganisaties.
  • Jongere vloggers weten vaak heel goed welke stijl ze aan muziek willen.
  • Er komen 250 nieuwe tracks per maand op ons platform.
  • Componisten weten bij ons vooraf precies wat zij verdienen.
  • Copyrighttrajecten zijn zowel voor componisten als tv-producenten lastig in te schatten en administratief veel te complex. Dat is ook de basis van Epidemic Sound.
  • De huidige auteurswetgeving komt uit 1994. Dat zegt genoeg.
Connecten met Sietze

Stuur hem een invite op LinkedIn.

Gehoord in de uitzending
  • Zeker voor de eindgebruiker zoals videomakers is het model van Epidemic fijn.
  • We zorgen dat je vooraf weet wat je betaalt voor de muziek die je gebruikt.
  • We hebben een appgroep waarin iedereen aangeeft aan elkaar dat ze elkaar missen.
  • De marketingafdeling is zich er steeds meer van bewust van hoe een merk hoort te klinken. Het probleem is dat die vraag pas aan het eind gesteld wordt.
  • Instore muziek groeit hard. Dan heb je ook niet te maken met copyrightorganisaties.
  • Componisten weten bij ons vooraf precies wat zij verdienen.
  • Copyrighttrajecten zijn zowel voor componisten als tv-producenten lastig in te schatten en administratief veel te complex. Dat is ook de basis van Epidemic Sound.
  • De huidige auteurswetgeving stamt uit 1994. Dat zegt genoeg.
Links
Connecten met Sietze

Stuur hem een invite op LinkedIn.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!