Aflevering 19
Mireille Spapens - Erasmus MC

Connect – #019 met Mireille Spapens

Wat is de grootste communicatieve uitdaging van een ziekenhuis? Wat is de impact van artsen op de reputatie? En hoe transformeer je een afdeling communicatie? Dat – en zoveel meer – bespreken wij vandaag met onze gast: Mireille Spapens. hoofd Marketing en Communicatie bij het Erasmus MC

Gehoord in de uitzending
  • Iedereen in deze regio heeft wel een verhaal bij het Erasmus MC.
  • De basisprincipes van Marketing & Communicatie gelden ook bij een ziekenhuis.
  • We onderscheiden bij het Erasmus MC zes groepen stakeholders: patiënten, artsen, onderzoekers, beslissers, studenten en medewerkers.
  • Onze grootste uitdaging is om positief onontkoombaar te zijn bij beslissers.
  • De communicatiestrategie moet bijdragen aan de organisatiestrategie; Zichtbaar beter.
  • Een van de belangrijkste zaken is dat we zijn gaan meten met Stakeholderwatch.
  • Academische ziekenhuizen zijn een categoriemerk. Dus als de een naar beneden gaat, heeft de ander daar last van.
  • De uitdaging zit hem er in om dus iets onderscheidens te vinden in de manier van verhalen vertellen.
  • We zoeken naar het Rotterdamse, communiceren met lef.
  • Nieuwsuur maakte een drieluik rondom onze verhuizing, dat vond ik lef hebben van beide partijen.
  • Eigen medewerkers en studenten zijn de belangrijkste beïnvloeders van onze reputatie.
  • Kinderen worden met VR voorbereid op operaties.
Connecten met Mireille

Stuur haar een invite op LinkedIn.

Gehoord in de uitzending
  • Iedereen in deze regio heeft wel een verhaal bij het Erasmus MC.
  • De basisprincipes van Marketing & Communicatie gelden ook bij een ziekenhuis.
  • We onderscheiden bij het Erasmus MC zes groepen stakeholders: patiënten, artsen, onderzoekers, beslissers, studenten en medewerkers.
  • Onze grootste uitdaging is om positief onontkoombaar te zijn bij beslissers.
  • De communicatiestrategie moet bijdragen aan de organisatiestrategie; Zichtbaar beter.
  • Een van de belangrijkste zaken is dat we zijn gaan meten met Stakeholderwatch.
  • Academische ziekenhuizen zijn een categoriemerk. Dus als de een naar beneden gaat, heeft de ander daar last van.
  • De uitdaging zit hem er in om dus iets onderscheidens te vinden in de manier van verhalen vertellen.
  • We zoeken naar het Rotterdamse, communiceren met lef.
  • Nieuwsuur maakte een drieluik rondom onze verhuizing, dat vond ik lef hebben van beide partijen.
  • Eigen medewerkers en studenten zijn de belangrijkste beïnvloeders van onze reputatie.
  • Kinderen worden met VR voorbereid op operaties.
  • De overgang van voorlichting naar Marketing & Communicatie was best revolutionair binnen Erasmus MC.
Links
Connecten met Mireille Spapens

Stuur haar een invite op LinkedIn.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!