Aflevering 2
Anton-Jan Thijssen
Freelance Marcom Strateeg

Connect – #002 met Anton-Jan Thijssen


In 2015 was Anton-Jan initiatiefnemer van een bijzonder project. Hij liep de Rand van het Land. in 2018 verschijnt een boek waarbij hij vertelt over de lessen uit die bijzondere tour. Wil je daar meer van weten? Dan toch echt even luisteren!

Gehoord in de uitzending
  • Ik deel zelf alles wat ik doe, waarom ik beweeg en wat ik eruit haal. Ik hoor letterlijk terug van mensen dat ze daardoor geïnspireerd zijn. Iedereen die ik in beweging krijg is winst.
  • Als je ziet hoe de Telegraaf schrijft over de nieuwe plannen van de KNVB om het jeugdvoetbal te verbeteren, dan denk je ‘da’s scherp, da’s goed, goed dat ze er zo tegenin gaan en ze de duimschroeven aandraaien’. Maar als je vervolgens dezelfde verhalen in een andere krant leest – die veel positiever zijn, en die alle voors van de nieuwe ontwikkelingen op een rijtje hebben, dan denk je ‘dat klopt eigenlijk ook wel’. Als je weet dat de KNVB de Telegraaf een tijdje geleden als mediapartner opzij heeft geschoven en de andere krant als mediapartner heeft gekozen, dan vind ik het bizar dat je daar als lezer de dupe van bent.”
  • Voor een klant zijn er twee mogelijkheden: Zelf de regie nemen en vervolgens bureaus daar ook in de beginfase vrij in laten, of hopen dat een van die bureaus de regie neemt. Het bureau moet de regie qua capaciteit in zich hebben. Strategische kunde, het moet een grote bek hebben, want die regiestoel moet je ook opeisen, en in staat zijn om ruimte te geven aan initiatieven en ideeën van anderen. Je moet durven regeren én delegeren.
  • Ik weet ook wel hoe een perfecte campagne of strategie er uit ziet. Maar ik weet ook dat in the real world klanten allerlei barrières hebben: ze hebben geen lef, ze hebben geen budget, het mag niet van de wet, er zijn zoveel barrières dat the real world niet zo gemakkelijk is als de textbook examples van de goeroes.
Gehoord in de uitzending
  • Ik deel zelf alles wat ik doe, waarom ik beweeg en wat ik eruit haal. Ik hoor letterlijk terug van mensen dat ze daardoor geïnspireerd zijn. Iedereen die ik in beweging krijg is winst.
  • Als je ziet hoe de Telegraaf schrijft over de nieuwe plannen van de KNVB om het jeugdvoetbal te verbeteren, dan denk je ‘da’s scherp, da’s goed, goed dat ze er zo tegenin gaan en ze de duimschroeven aandraaien’. Maar als je vervolgens dezelfde verhalen in een andere krant leest – die veel positiever zijn, en die alle voors van de nieuwe ontwikkelingen op een rijtje hebben, dan denk je ‘dat klopt eigenlijk ook wel’. Als je weet dat de KNVB de Telegraaf een tijdje geleden als mediapartner opzij heeft geschoven en de andere krant als mediapartner heeft gekozen, dan vind ik het bizar dat je daar als lezer de dupe van bent.”
  • Voor een klant zijn er twee mogelijkheden: Zelf de regie nemen en vervolgens bureaus daar ook in de beginfase vrij in laten, of hopen dat een van die bureaus de regie neemt. Het bureau moet de regie qua capaciteit in zich hebben. Strategische kunde, het moet een grote bek hebben, want die regiestoel moet je ook opeisen, en in staat zijn om ruimte te geven aan initiatieven en ideeën van anderen. Je moet durven regeren én delegeren.
  • Ik weet ook wel hoe een perfecte campagne of strategie er uit ziet. Maar ik weet ook dat in the real world klanten allerlei barrières hebben: ze hebben geen lef, ze hebben geen budget, het mag niet van de wet, er zijn zoveel barrières dat the real world niet zo gemakkelijk is als de textbook examples van de goeroes.
Links
Connecten met Anton-Jan Thijssen

Je kunt Anton-Jan mailen , volgen op Instagram of twitteren op @ajthijssen!

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!