Aflevering 21
Connect - Ronald Voorn over merkassociaties en waarden

Connect – #021 met Ronald Voorn


Waaruit bestaat een sterk merk? Hoe worden zij geholpen door influencers en welke stiekeme spelletjes spelen die merken nu eigenlijk allemaal? Ook bespreken we met Ronald de waarde van waarden binnen een organisatie. Ronalds belangrijkste boodschap: blijf als marketeer naar je klanten kijken als mens, en niet als nummer. Luister via iTunes, Spotify of Soundcloud.

Gehoord in de uitzending
  • Gemiddeld genomen moeten merken 60% van hun tijd en budget investeren en 40% in het activeren daarvan. Dit is overigens geen wetmatigheid voor elke situatie en:
  • Pas op met dit soort onderzoeken die niet ge-peer-reviewed zijn. Die moet je altijd voorzichtig behandelen.
  • Collecties van associaties maken een merk.
  • Als ik zeg: laten we het over auto’s hebben, dan leid ik je al een bepaalde categorie in.
  • Lijstjes met salesfunnels zijn veel te arm voor wat de realiteit uiteindelijk is.
  • Herhaling is nog altijd belangrijk. Het versterkt het pad van associaties.
  • Wat van belang blijft bij marketingcommunicatie is informeren, enthousiasmeren en herhalen.
  • Als je voor de langere termijn een beslissing maakt dan spelen waarden een grote rol. Ik ben momenteel aan het promoveren op dit onderwerpen en de resultaten zijn zeer indrukwekkend.
  • Waarden zijn een enorme motor van gedrag.
  • Invloed bij influencer marketing bestaat. Maar als je me vraagt: “Ronald, welke invloed.. Tsja..”.
  • Als je tot viraliteit wil komen dan heb je mensen nodig die in meerdere netwerken actief zijn. De zogenaamde weak tie bridges.
  • Ik zou geen budget investeren in viraliteit als doel.
  • Er vindt te weinig discussie plaats over de methodes die we gebruiken om consumenten te beïnvloeden.
Connecten met Ronald

Spreek Ronald vooral aan op Twitter.

Gehoord in de uitzending
  • Gemiddeld genomen moeten merken 60% van hun tijd en budget investeren en 40% in het activeren daarvan. Dit is overigens geen wetmatigheid voor elke situatie en:
  • Pas op met dit soort onderzoeken die niet ge-peer-reviewed zijn. Die moet je altijd voorzichtig behandelen.
  • Collecties van associaties maken een merk.
  • Als ik zeg: laten we het over auto’s hebben, dan leid ik je al een bepaalde categorie in.
  • Lijstjes met salesfunnels zijn veel te arm voor wat de realiteit uiteindelijk is.
  • Herhaling is nog altijd belangrijk. Het versterkt het pad van associaties.
  • Wat van belang blijft bij marketingcommunicatie is informeren, enthousiasmeren en herhalen.
  • Als je voor de langere termijn een beslissing maakt dan spelen waarden een grote rol. Ik ben momenteel aan het promoveren op dit onderwerpen en de resultaten zijn zeer indrukwekkend.
  • Waarden zijn een enorme motor van gedrag.
  • Invloed bij influencer marketing bestaat. Maar als je me vraagt: “Ronald, welke invloed.. Tsja..”.
  • Als je tot viraliteit wil komen dan heb je mensen nodig die in meerdere netwerken actief zijn. De zogenaamde weak tie bridges.
  • Ik zou geen budget investeren in viraliteit als doel.
  • Er vindt te weinig discussie plaats over de methodes die we gebruiken om consumenten te beïnvloeden.
Links
Connect met Michel op Twitter.

Connect met Michel op Twitter en hij praat waarschijnlijk terug.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!