Aflevering 22
Connect - Roel Stavorinus over Corporate Identity

Connect – #022 Met Roel Stavorinus


Hoe ontwikkel je een visuele identiteit? Hoe zorg je ervoor dat deze ook goed bruikbaar is? En waarom sturen organisaties eigenlijk persberichten rondom hun nieuwe logo? Luister via iTunes, Spotify of Soundcloud.

Gehoord in de uitzending
  • Ontwerpers zouden er baat bij hebben om meer verstand te hebben van de business waarin ze werken.
  • Te vaak worden ontwerpers opgeleid om autonoom creatief te leren denken terwijl de meeste mensen daarna gewoon in opdracht gaan werken.
  • Ik zie aan de kant van organisaties dat zij ontwerpers slecht begrijpen en briefen. Andersom zie ik dat ontwerpers organisaties vaak slecht begrijpen.
  • In de creatieve industrie, en zeker bij bureaus, zijn mensen over het algemeen heel gemotiveerd om het werk te doen dat zij doen. Bij veel corporates ervaar ik vaak toch wat anders.
  • Vorm wordt te vaak gebruikt als een sausje om iets mooi te maken. Wat ingewikkelder is om een stijl te ontwikkelen waarvan de hele organisatie zegt, hier voelen we ons wel bij. Het klopt met ons.
  • Bij pitches gaat het veel te veel om vorm. Dan krijg je een oplossing, maar je weet niet of mensen begrijpen en dragen waar je mee bezig bent.
  • Een nieuwe stijl moet in het begin een klein beetje oncomfortabel voelen.
  • Ik vind logo’s mooi waarbij er weinig uit de kast gehaald hoeft te worden. Zoals Deutsche Bank. Reuzeknap. Iets toevoegen aan één vorm die iedereen kent.
  • Als je niet aan waardecreatie doet, dan gaat vormgeving je hooguit helpen om je keuzes te laten maken, het lost je probleem niet op.
  • Je kunt de wereld in twee kampen indelen bij crises. Zij die kiezen voor meer marketing en zij die kiezen voor minder marketing.
  • De conventionele huisstijlhandboeken mogen wel de deur uit. DHL doet dat heel erg slim met behulp van Artificial Intelligence.
Connecten met Roel

Spreek Roel vooral aan op LinkedIn.

Gehoord in de uitzending
  • Ontwerpers zouden er baat bij hebben om meer verstand te hebben van de business waarin ze werken.
  • Te vaak worden ontwerpers opgeleid om autonoom creatief te leren denken terwijl de meeste mensen daarna gewoon in opdracht gaan werken.
  • Ik zie aan de kant van organisaties dat zij ontwerpers slecht begrijpen en briefen. Andersom zie ik dat ontwerpers organisaties vaak slecht begrijpen.
  • In de creatieve industrie, en zeker bij bureaus, zijn mensen over het algemeen heel gemotiveerd om het werk te doen dat zij doen. Bij veel corporates ervaar ik vaak toch wat anders.
  • Vorm wordt te vaak gebruikt als een sausje om iets mooi te maken. Wat ingewikkelder is om een stijl te ontwikkelen waarvan de hele organisatie zegt, hier voelen we ons wel bij. Het klopt met ons.
  • Bij pitches gaat het veel te veel om vorm. Dan krijg je een oplossing, maar je weet niet of mensen begrijpen en dragen waar je mee bezig bent.
  • Een nieuwe stijl moet in het begin een klein beetje oncomfortabel voelen.
  • Ik vind logo’s mooi waarbij er weinig uit de kast gehaald hoeft te worden. Zoals Deutsche Bank. Reuzeknap. Iets toevoegen aan één vorm die iedereen kent.
  • Als je niet aan waardecreatie doet, dan gaat vormgeving je hooguit helpen om je keuzes te laten maken, het lost je probleem niet op.
  • Je kunt de wereld in twee kampen indelen bij crises. Zij die kiezen voor meer marketing en zij die kiezen voor minder marketing.
  • De conventionele huisstijlhandboeken mogen wel de deur uit. DHL doet dat heel erg slim met behulp van Artificial Intelligence.
Links
Connect met Michel op Twitter.

Spreek Roel vooral aan op LinkedIn.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!