Aflevering 4
Jolique Moller
Founder & CEO at Influentials

Connect – #004 met Jolique Moller

In de vierde aflevering van Connect is Jolique Möller van Influentials te gast. We hebben het met haar over de staat van Influencer Marketing. Wat is invloed nu eigenlijk? Wat is de kracht van micro-influencers en bestaat Influencer Marketing over een paar jaar überhaupt nog wel?

Gehoord in de uitzending
  • Ik ben niet zo’n fan van tussenbureaus, ik houd van transparantie en vind dat de markt influencer marketing ook gek maakt. Er komen gekke bedragen en bizarre agency fees waardoor het een bubbel wordt.
  • Steeds meer grote bedrijven kiezen voor micro influencers.
  • Authenticiteit is key, voor je content, met wie je een samenwerking opzet, en zelfs volgers prikken er doorheen.
  • Investeer niet alleen in campagnes en fees, maar ook in de experience die je een influencer biedt. Geef ze een beleving die hun verwachtingen overtreft, zij gaan er volop over posten en overtreffen zodoende weer jouw verwachtingen. Dat is juist wat influencer marketing leuk maakt.
  • Ik denk dat over een paar jaar elk groot bedrijf of agency een influencer marketeer in huis zal hebben.
  • Je moet jezelf als influencer regelmatig opnieuw uitvinden om relevant te blijven’
  • ‘Een paar jaar geleden moest ik klanten echt nog overtuigen van de toegevoegde waarde van influencer marketing. Nu kan je influencers zelfs op de televisie niet meer wegdenken.
  • Zelfs als een DJ tegenwoordig geboekt wordt, wordt er gevraagd naar zijn following op social.
  • Influencer marketing is niks nieuws, 100 jaar geleden beïnvloeden we elkaar ook al op allerlei manieren. Het enige dat verandert is dat ene kanaal, waar je tegenwoordig online een fanbase opbouwt.
Connecten met Jolique

Jolique is actief op LinkedIn, of volg haar via haar blog Jolique.today

Gehoord in de uitzending
  • Ik ben niet zo’n fan van tussenbureaus, ik houd van transparantie en vind dat de markt influencer marketing ook gek maakt. Er komen gekke bedragen en bizarre agency fees waardoor het een bubbel wordt.
  • Steeds meer grote bedrijven kiezen voor micro influencers.
  • Authenticiteit is key, voor je content, met wie je een samenwerking opzet, en zelfs volgers prikken er doorheen.
  • Investeer niet alleen in campagnes en fees, maar ook in de experience die je een influencer biedt. Geef ze een beleving die hun verwachtingen overtreft, zij gaan er volop over posten en overtreffen zodoende weer jouw verwachtingen. Dat is juist wat influencer marketing leuk maakt.
  • Ik denk dat over een paar jaar elk groot bedrijf of agency een influencer marketeer in huis zal hebben.
  • Je moet jezelf als influencer regelmatig opnieuw uitvinden om relevant te blijven’
  • ‘Een paar jaar geleden moest ik klanten echt nog overtuigen van de toegevoegde waarde van influencer marketing. Nu kan je influencers zelfs op de televisie niet meer wegdenken.
  • Zelfs als een DJ tegenwoordig geboekt wordt, wordt er gevraagd naar zijn following op social.
  • Influencer marketing is niks nieuws, 100 jaar geleden beïnvloeden we elkaar ook al op allerlei manieren. Het enige dat verandert is dat ene kanaal, waar je tegenwoordig online een fanbase opbouwt.
Connecten met Jolique

Jolique is actief op LinkedIn, of volg haar via haar blog Jolique.today

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!