Aflevering 7
Martin Koolhoven
Filmmaker

Connect – #007 met Martin Koolhoven

In de zevende aflevering van Connect is Martin Koolhoven, veelvuldig, Gouden Kalf-winnaar, te gast in de podcast Connect. Met Martin praten we over het modebegrip storytelling en over creativiteit in de filmindustrie. Ook hebben we het met hem over het belang van publiciteit rondom de release van nieuwe films. Uiteraard hebben we het ook over zijn eigen projecten.

Gehoord in de uitzending
  • Het schrijven vind ik gewoon heel moeilijk. Het is het moment dat je van niets, iets maakt. En dat is gewoon een heel pijnlijk proces.
  • Schrijven zorgt in mijn geval niet voor een punt, maar voor een puntkomma.
  • Een narratief is een perfect middel om allerlei zaken over het voetlicht te brengen.
  • Allerlei pipo’s zonder een creatieve haar op hun lijf hebben het ineens over storytelling.
  • Een verhaal moet drama hebben en gaat uiteindelijk om een conflict en dus tegengestelde belangen. In veel commercials zit geen drama, en dus geen verhaal.
  • Ik zie geen spanning tussen artisticiteit en mensen bereiken. Dat is wat anders als de film verkocht moet worden. Dan moet je gewoon reclame gaan maken.
  • Alle grote regisseurs zijn zowel met acteurs als met de camera goed.
  • Je ziet zowel een onder- als overschatting van de machtsposities die mensen zouden hebben.
  • Distributeurs willen produceren en producenten willen distribueren.
  • Ik kan niet optreden met Brimstone, dat is wezenlijk anders dan in de muziekindustrie waar artiesten veel meer kunnen doen om inkomsten te werven.
  • Ik ken heel veel filmmakers die zich niet willen bemoeien met de promotie van hun films, ik begrijp dat niet.
  • Ik heb op een gegeven moment echt besloten om mezelf als publiek persoon neer te zetten.
  • Hollywood verdooft creativiteit.
  • Merken die een ingebouwd publiek hebben, dus denk aan superhelden, remakes etc, die hebben al een publiek. Veel schrijvers zijn naar televisie gerend, acteurs volgen. Heel veel van de creatieve ideeën vinden hun weg dan niet meer naar het witte doek.
  • De filmindustrie heeft zichzelf in een hoekje geverfd. Want men heeft een 21- publiek gecreëerd. En wie downloaden er nu juist?
Connecten met Martin

Je kan Martin volgen op Twitter.

  • Het schrijven vind ik gewoon heel moeilijk. Het is het moment dat je van niets, iets maakt. En dat is gewoon een heel pijnlijk proces.
  • Schrijven zorgt in mijn geval niet voor een punt, maar voor een puntkomma.
  • Een narratief is een perfect middel om allerlei zaken over het voetlicht te brengen.
  • Allerlei pipo’s zonder een creatieve haar op hun lijf hebben het ineens over storytelling.
  • Een verhaal moet drama hebben en gaat uiteindelijk om een conflict en dus tegengestelde belangen. In veel commercials zit geen drama, en dus geen verhaal.
  • Ik zie geen spanning tussen artisticiteit en mensen bereiken. Dat is wat anders als de film verkocht moet worden. Dan moet je gewoon reclame gaan maken.
  • Alle grote regisseurs zijn zowel met acteurs als met de camera goed.
  • Je ziet zowel een onder- als overschatting van de machtsposities die mensen zouden hebben.
  • Distributeurs willen produceren en producenten willen distribueren.
  • Ik kan niet optreden met Brimstone, dat is wezenlijk anders dan in de muziekindustrie waar artiesten veel meer kunnen doen om inkomsten te werven.
  • Ik ken heel veel filmmakers die zich niet willen bemoeien met de promotie van hun films, ik begrijp dat niet.
  • Ik heb op een gegeven moment echt besloten om mezelf als publiek persoon neer te zetten.
  • Hollywood verdooft creativiteit.
  • Merken die een ingebouwd publiek hebben, dus denk aan superhelden, remakes etc, die hebben al een publiek. Veel schrijvers zijn naar televisie gerend, acteurs volgen. Heel veel van de creatieve ideeën vinden hun weg dan niet meer naar het witte doek.
  • De filmindustrie heeft zichzelf in een hoekje geverfd. Want men heeft een 21- publiek gecreëerd. En wie downloaden er nu juist?
Connecten met Martin

Je kan Martin volgen op Twitter.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!