Beste Coca-Cola ooit?

Coca-Cola zero sugar heeft een gloednieuw jasje, een vernieuwd recept en een heerlijk verfrissende smaak die nog dichter bij Coca-Cola original taste ligt. Er wordt gezegd dat dit vernieuwde recept de beste Coca-Cola ooit is. Hiermee wil The Coca-Cola Company consumenten enthousiasmeren te kiezen voor de suikervrije variant en staat het proeven in de campagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ centraal.

Doelstelling
Ontwikkel een creatief PR-plan ter introductie van de grootste campagne van het jaar: ‘Beste Coca-Cola ooit?’, die volledig in het teken staat van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar. ​​
Inzicht
Na een lange en stressvolle tijd als gevolg van COVID-19, gaat Nederland deze zomer eindelijk weer open. Mensen kijken meer dan ooit uit naar betere tijden. We gaan dit positieve gevoel benadrukken door vreugde te brengen op een manier wat alleen Coca-Cola kan. Met de boodschap: ‘try it first’, is onze brand PR-aanpak gericht op proeven en proberen.
Aanpak
Als aftrap van de campagne verrasten we 7 brand ambassadeurs van Coca-Cola met een bezoek van het TVC-personage de Opera Singer om hen de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te overhandigen. De operazangeres gaf een theatrale introductie over zichzelf, de verbeterde Coca-Cola zero sugar en vroeg de ambassadeurs of ze het met haar wilden proeven - zodat de ambassadeurs die ene belangrijke vraag konden beantwoorden: is dit de beste cola ooit? Naast de tour is er tevens een persbericht voor vakmedia verstuurd over Coca-Cola zero sugar en zijn vernieuwde look en smaak en hoe dit aansluit bij de ambities van Coca-Cola: keuze bieden en mensen enthousiasmeren over suikervrij. Om de zomer te vieren en de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven, organiseerden we een exclusieve perslunch. We hebben 19 relaties mogen verwelkomen, waaronder lifestyle- en trademedia, bloggers, influencers en natuurlijk de brand ambassadeurs van Coca-Cola. Om deze PR-activiteiten online extra kracht bij te zetten en de magische smaak van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te benadrukken hebben we een samenwerking opgezet met goochelaar Steven Kazan en brand ambassadeurs Bram Krikke, Leafs Sensei en Pip en Pim waar ze verschillende video's maakten voor Instagram.
Resultaat
De campagne heeft voor fantastische resultaten gezorgd, waaronder publicaties van trade media zoals Fonk, Marketing Tribune en Entree Magazine. Daarnaast zagen maar liefst 340.000 mensen de opera zangeres en de vernieuwde Coca-Cola zero sugar voorbij komen op de Instagram accounts van de brand ambassadors naar aanleiding van de tour. Op het persevent waren 19 mediarelaties aanwezig waaronder LINDA, JFK, Cosmopolitan, Margriet, Foodclicks en Cityguys om de nieuwe Coca-Cola zero sugar uit te proberen en de zomer te vieren, waar 64 Instagram posts en stories uit voort zijn gekomen. Met de video content in samenwerking met de ambassadeurs en Steven Kazan hebben we een bereik van ruim 1 miljoen behaald.