Het Nationaal Schoolontbijt

Al sinds 2003 organiseren ambachtelijke bakkers het ‘Nationaal Schoolontbijt’. Vijf basisscholen deden mee met een proef waarin juffen feestelijk mochten ontbijten met de kinderen. Ondertussen is het Schoolontbijt uitgegroeid tot nationaal project waar zo’n 2250 scholen in Nederland aan deelnemen. In totaal schuiven bijna een half miljoen kinderen op school aan tafel voor een gezond ontbijt.
Doelstelling
Media aandacht genereren voor het belang van een gezond ontbijt. En het tweede moment in november rondom het persevent ter gelegenheid van de kick-off  van de week van het Nationaal Schoolontbijt. Met als grootste doel om kwalitatieve publiciteit te realiseren rondom beide momenten en als  secundaire doel om ook de partners.
Inzicht
Niet alleen een gezond ontbijt is belangrijk, maar ook hoe je het ontbijt nuttigt. Op basis van deze insight onderbouwd door onderzoeksresultaten hebben wij zowel het bericht als het event gepitcht bij diverse media.
Aanpak
Als kick-off  van de ontbijtweek van het Nationaal Schoolontbijt werd het Nationaal Schoolontbijt persevent georganiseerd. Dit event werd letterlijk en figuurlijk afgetrapt in de Kuip onder leiding van straatvoetballer Soufiane Touzani en presentator Klaas van Kruistum. Middelen die wij hebben ingezet voor deze campagne: 
  • Uitnodigen van pers voor event 
  • Media outreach; pre-pitchen van  onderzoek  onder embargo focus: media gericht op kinderen, ochtendshows, RTV en nieuwsmedia
Resultaat
  • 146 clippings incl. verschillende tier 1 media outlets zoals; NOS journaal, 3 items bij het Jeugdjournaal, 6 live-momenten bij Goedemorgen Nederland, 3 artikelen in het Algemeen Dagblad, Telegraaf, Q-Music, FunX, Radio 538 en nog veel meer. 
  • Live uitzendingen + aanwezige media op locatie in de Kuip: het Jeugdjournaal, Radio Rijnmond, OPEN Rotterdam, ANP Foto, NOS Radio, AD videoredactie en AD landelijk.