Meetic/Lexa Zomeractivatie – Love Booths

Datingservice Lexa (NL)/Meetic (BE) heeft dit jaar ‘voicememo’ toegevoegd aan de app, genaamd Lexa/Meetic Voice. Hiermee krijgen singles de mogelijkheid om een stem op te nemen op hun Lexa/Meetic datingprofiel om de ontmoeting authentieker te maken.  
Doelstelling 
Deze campagne had twee doelstellingen:
1. Enerzijds focussen op de positionering van Lexa/Meetic; 'Serious Dating, Crazy Love'.
2. Anderzijds aandacht genereren voor hun nieuwste innovatie: Lexa/Meetic Voice.
 
Lexa/Meetic introduceerde een nieuwe manier om elkaar te leren kennen in de digitale wereld, namelijk via de kracht van de stem. De vraag aan Coopr was dan ook om met bovenstaande doelstellingen in ons achterhoofd een passende zomeractivatie te bedenken waarbij we singles op een originele wijze kennis laten maken met Lexa/Meetic Voice. 
 
Inzicht 
Ongeveer de helft van de Nederlanders en de Vlamingen valt als een blok voor iemands stem. 
 
Aanpak 
We kwamen op het idee om Lexa/Meetic Love Booths te maken, in de stijl van twee Engelse telefooncellen in Lexa/Meetic roze. Met aan de ene kant een afgeschermde zijde zodat je de ander tegenover je in het hokje niet kunt zien. Zo ontstaat dus een echte blind voice date! De hokjes plaatsten we voor Lexa Nederland op festival Culinesse in Rotterdam. In België kon je de Meetic Love Booths terugvinden in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. 
 
Voorafgaand aan het event hebben we influencer Everon Jackson Hooi een aantal posts laten plaatsen en in België sloegen we de handen in elkaar met influencers Nathalie Van Den Berg en Laurentine Van Landenghem, twee singles die hun dating life frequent delen met hun volgers. Everon was ook aanwezig als host bij de activatie bij Culinesse. Zij deelden de Love Booth activatie om zo hun single volgers aan te zetten om te komen daten met enkel hun stem. In de telefooncellen hing een tablet of telefoon met koptelefoon, waarmee de singles elkaar konden bellen. Ook waren er de nodige icebreakers aanwezig zodat singles altijd genoeg gespreksstof hadden. Host Everon was er die middag om de singles te begeleiden en te interviewen. Om aandacht te generen voor Lexa/Meetic Voice en de Love Booths hebben we een persberichten met onderzoeksresultaten rondom voice gedeeld met Nederlandse vakmedia en Belgische lifestyle- en nieuwsmedia.  
 
Dit resulteerde in blije en bovenal nieuwsgierige singles, mensen die kwamen vertellen over hoe zij elkaar hadden gevonden op Lexa/Meetic, mooie matches en een geslaagde dag! 
 
Resultaat NL Lexa & BE Meetic 
  • Estimatedreach Lexa: 46.3K 
  • EMV Lexa: 1.33K 
  • Estimated reach Meetic: 117.5K
  • EMV Meetic:3.37K
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief