Pathé viert National Popcorn Day als nooit tevoren

19 januari is National Popcorn Day! Daarom lanceerde Pathé dit jaar op National Popcorn Day de digitale receptenbundel POPPED in samenwerking met PR- en communicatiebureau Coopr, digital agency DEPT en JIMMY’s Popcorn. In de bundel delen acht bekende Pathé liefhebbers en foodies hun verrassende en unieke popcornrecepten. Van popcorn muffins tot crunchy popcorn kip en vega popcorn nacho bites, met zowel zoete als ook hartige recepten: een must-have voor iedere popcorn- en filmliefhebbers. 

Inzicht
Tijdens National Popcorn Day 2022 stonden we voor een uitdaging: de bioscopen waren op dit moment gesloten, maar dat betekende niet dat deze dag niet groots gevierd kon worden. Daarom werkten we vanuit de volgende gedachten: popcorn en film zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, dus laten we Pathé bezoekers de kans geven om thuis alvast een – letterlijk – voorproefje te maken voor wanneer de bioscopen weer open zijn.
Aanpak
Dit jaar vierde Pathé voor de derde keer National Popcorn Day, maar niet eerder werd de dag zo groots aangepakt. Voor de realisatie van POPPED, heeft Coopr in opdracht van Pathé zeven influencer-samenwerkingen opgezet ter invulling van de bundel. Samen creëerden we lekkere recepten, leuke weetjes en social media posts en stories om POPPED onder de aandacht te brengen bij liefhebbers van film, entertainment en food. Het achtste recept kwam van Pathé zelf. 

Om de POPPED-bundel nog specialer te maken en meer bereik te geven, hebben we samenwerkingen opgezet met influencers Teske de Schepper, Joey Jaq, Noah Zeeuw, Healthy Sisters, Snackspert, Susan Aretz en Desmond Gerritse. Samen met hen hebben we verrassende popcorn-recepten ontwikkeld en hier toffe social content omheen gecreëerd. Zo ging iedere influencer op de dag zelf live met content waarin te zien was hoe zij de recepten zelf klaarmaakten, kregen hun volgers natuurlijk ook het eindresultaat te zien en werden zij via een link doorverwezen naar de website waar POPPED gratis gedownload kon worden.

Hoewel de focus lag op bereik via social media, is er op 19 januari ook een persbericht uitgestuurd naar relevante media om het nieuws te delen, in lijn met kleinere acties van de voorgaande jaren.

Resultaat
Op deze dag hebben we via social media een bereik gerealiseerd van 666.237 (130K meer dan de benchmark), door middel van 5 posts, 1 reels en 28 stories. De 5 posts ontvingen 10.126 likes en 261 reacties. Als kers op de taart hebben we daarnaast nog 6 clippings behaald, onder andere op Nederlands Media Nieuws, Entertainmenthoek en Kidsproof.