­
15 feb, 2018

Verandert voice search het aankoopgedrag?

Door |15 februari 2018|Digital|0 Comments

Voice search maakte de laatste 9 maanden een enorme groei door. Steeds meer huiskamers worden tegenwoordig versierd door gadgets als de Google Home’s, Amazon Echo’s en Alexa’s van de wereld. Een ook mobiele voice search diensten als Siri (1 miljard per week) en Google Assistant brachten vorig jaar naar buiten dat het aantal zoekopdrachten via [...]

09 feb, 2018

Derde editie Coopr Academy van start

Door |9 februari 2018|Coopr Nieuws, Must Knows of the week|0 Comments

Gisteren vond de aftrap van alweer de derde editie van Coopr Academy plaats. In samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam [EUR] hebben we twaalf internationale Bachelor- en Master-studenten geselecteerd voor deelname aan dit Practical Honours Programme. De studenten gaan dit jaar aan de slag met een case voor Lexa.nl om praktijkervaring op te doen. In de [...]

08 feb, 2018

Weg met deur- tot deurgeleur: Hoe retailers doneren faciliteren

Door |8 februari 2018|Opinie|0 Comments

Dinsdagavond was ik mijn standaard rondje social media aan het doen. Scrollend door LinkedIn, een platform waar ik me laat inspireren door van alles in en rondom mijn vakgebied, kwam onderstaande post van Picnic voorbij. Deze toverde binnen no-time een glimlach op mijn gezicht. Ik word blij van positieve initiatieven en van commerciële bedrijven die [...]

05 feb, 2018

Een dikke pluim voor de NOS

Door |5 februari 2018|Insights, Opinie, Top of flop in de media|0 Comments

In dit blog neem ik je mee in wat ik goede- of juist slechte content vind in de media. Soms zijn dat opvallende media-optredens of campagnes (niveau Superbowl). Maar dit keer wil ik een Top uitlichten die indruk heeft gemaakt, gewoon, omdat het heel erg goed en met aandacht is uitgevoerd en mijn houding tegenover [...]

02 feb, 2018

Is een grote portemonnee nodig voor influencer samenwerkingen?

Door |2 februari 2018|Influencer Marketing, Opinie|0 Comments

Samenwerkingen tussen merken en influencers zijn een hot topic in de wereld van PR.  Collega Judith schreef er op de Coopr blog een tijd terug een mooi stukkie over: ‘De 6 belangrijkste influencertrends voor 2018: algoritmes, (kinder)privacy en authenticiteit’. Toen ik begon in de PR was het vernieuwend en hip om met bloggers samen te [...]

24 jan, 2018

Artificial Intelligence in Public Relations: Chatbots

Door |24 januari 2018|Insights, Trends|0 Comments

Artificial Intelligence, of gewoon AI, is zo breed als de term public relations. In dit blog wil ik kijken naar de gevolgen voor ons vakgebied. Wat zijn de trends waar we mee te maken krijgen in 2018? Dit keer behandel ik Chatbots. Een onderwerp dat we al wel een tijd kennen, maar dat de laatste [...]

19 jan, 2018

Wat maakt een merk sexy?

Door |19 januari 2018|Insights, Interviews|0 Comments

sexy (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1 seksueel aantrekkelijk 2 gewild, in trek In ons werk bij Coopr hebben we de mogelijkheid om te kiezen voor merken die bij ons als bureau passen. We hebben er affiniteit mee, zien er een mooie toekomst in of de boodschap spreekt ons aan. Onze hamvragen zijn vaak: ‘Begrijpen we het [...]

17 jan, 2018

Food & drinks trends op de Horecava: bewust genieten, eerlijk eten, craft beers en Insta-coffees

Door |17 januari 2018|Trends|0 Comments

Wij hebben de mazzel om voor enorm mooie merken te mogen werken,waaronder ook een aantal in de food en drinks hoek. Vandaar dat we de Horecava met tien handen aangrepen om ons onder te dompelen in de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van eten en drinken: bewust genieten, eerlijk eten, craft beers en Insta-coffees Hoge [...]

12 jan, 2018

Coopr 2018: initiatief, ontwikkeling en optimisme

Door |12 januari 2018|Coopr Nieuws|0 Comments

2017 was een bijzonder jaar bij Coopr. Het was ook het eerste jaar waarin onze omzet niet groeide in onze historie tot nu toe. Slecht nieuws zouden sommigen zeggen. Wij zien dat, hoewel het best iets beter gekund had, toch wel anders. Ten eerste was deze stagnatie voorzien. Eind 2015 schreef ik daar op deze [...]

08 jan, 2018

De 6 belangrijkste influencer trends voor 2018: algoritmes, (kinder)privacy en authenticiteit

Door |8 januari 2018|Influencer Marketing, Trends|0 Comments

Een nieuw jaar, nieuwe ontwikkelingen! We gaan hard als het gaat om influencer marketing. Er gebeurt veel in de social mediawereld en ook veel influencers zitten niet stil. Ze groeien op, veranderen van strategie of van naam, worden groter en professioneler. Met welke 6 influencer trends moeten we rekening gaan houden in 2018? 1. Survival [...]