­
13 nov, 2018

Schreeuwt Mediamarkt zich naar verandering? Wow.

Door |13 november 2018|Opinie|0 Comments

Altijd op zoek naar de WOW voor jou! Dat is wat de Mediamarkt in zijn nieuwe merkpositionering poneerde afgelopen week. Zij gaan stoppen met schreeuwen. Sterker nog, ze veranderen van een schreeuw- naar een luisterorganisatie. Van een product- naar klantgerichte organisatie zo kunnen we lezen in het enthousiasmerende persbericht. Tsja. Dat is natuurlijk niet al [...]

30 okt, 2018

Coopr Academy: Now & Next inspiratiesessie (11 december 2018)

Door |30 oktober 2018|Coopr Nieuws|0 Comments

Wil je als communicatieadviseur, PR-manager of content marketeer klaar zijn voor 2019? Op een ochtend stevig bijgepraat en geïnspireerd worden? Schrijf je dan nu in voor Coopr Academy - NOW & NEXT. Tijdens deze sessie bespreken o.a. Jos Govaart (Mede-oprichter en strateeg) en Judith van der Rijt (Digital PR & Influencer Consultant) de volgende thema’s: [...]

28 sep, 2018

Strategisch denken is belangrijker dan het hebben van een strategie

Door |28 september 2018|Opinie|0 Comments

Slechts 38% van de Content Marketingprogramma's heeft een gedocumenteerde strategie. Dan is er nog een fors gedeelte dat wel een strategie zegt te hebben maar dat blijkbaar niet heeft opgeschreven. En er is een gedeelte dat in ieder geval bewust met de kip zonder kop opereert. Kan allemaal gebeuren natuurlijk. Het lijkt mij toch verstandig [...]

21 sep, 2018

CMWorld 2018 – Een goed congres doet een beetje pijn

Door |21 september 2018|Trends|0 Comments

Twee weken geleden waren collega Noortje en ik aanwezig op Content Marketing World. Over de inhoud van dat congres is door medereisgenoten al uitstekend geschreven. Merijn Aalbers, Carlijn Postma en Geert Cantrijn gingen me inmiddels voor. Ik heb veel wat zij hebben meegemaakt ook ervaren en sta er over het algemeen hetzelfde in dus lees [...]

06 sep, 2018

Waarom merken zichzelf voor de gek houden bij influencersamenwerkingen

Door |6 september 2018|Influencer Marketing, Opinie|0 Comments

Als merken met influencers gaan werken, dan is de eerste vraag die ik altijd krijg: “hoeveel volgers heeft die influencer?” Dat is een prima vraag, maar als dat je enige vraag is moet je jezelf toch eens achter je oren krabben. Volgersaantallen en bereik worden vaak gebruikt om aan global/het management te rapporteren of om [...]

28 aug, 2018

Generatie Y en Z, lees eens wat vaker een krant!

Door |28 augustus 2018|Opinie|0 Comments

Well, there I go. Dit wordt mijn eerste ouwe lullenblog. Ik heb namelijk een oud-belegen oproep, en ik mag het nog net want formeel ben ik nog nét een millennial dus ik spreek ook mezelf aan.. Ik roep iedereen in de generatie Y en Z op om eens vaker een krant te lezen, een abonnement [...]

17 jul, 2018

Er kan veel gebeuren in zeven maanden

Door |17 juli 2018|Opinie|0 Comments

Twee dingen zullen trouwe lezers van ons blog zijn opgevallen. Het is rustig / stil op dit blog. Coopr is met zelfsturende teams / Holacratie begonnen, en sindsdien lijkt het wat stil rondom de club. Beide observaties lijken juist. Het een heeft alleen niet zo gek veel met het ander te maken. Ons blog was [...]

12 jun, 2018

The Next Web: op zoek naar betekenis, verbinding, vernieuwing én ruimte in ons hoofd

Door |12 juni 2018|Insights|0 Comments

The Next Web Conference is ieder jaar weer een van de de belangrijkste hotspots voor marketeers, communicatieprofessionals en tech geeks & specialisten. Zowel Nederlanders als mensen van buiten de landsgrens komen voor inspiratie en een blik in de toekomst. Vanuit Coopr bezochten wij The Next Web met onze Consumer Tech & Entertainment Cirkel. Wat vonden [...]

05 jun, 2018

Studenten pitchen PR-voorstel voor Lexa.nl bij Coopr Academy

Door |5 juni 2018|Cases, Coopr Nieuws|0 Comments

Coopr Academy 2018 zit er op. Vorige week hebben de twaalf internationale studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam [EUR] in vier groepen hun geïntegreerde PR-voorstellen voor Lexa.nl gepresenteerd aan een jury bestaande uit Roelijne Peters, Market Manager NL bij Meetic / Lexa.nl, Renée Mast, Internship Coordinator EUR, en onze eigen Jos Govaart.   Briefing tot pitch [...]

28 mei, 2018

Ronald van Schaik (Kaliber): Een idee in een Powerpointdeck is nog niks #connect #podcast

Door |28 mei 2018|Content Marketing|0 Comments

In aflevering 11 hadden we Ronald van Schaik van Kaliber te gast. We spraken met hem over technologie en creativiteit. Over hoe soms de techneut leidend is in creativiteit, over de (on)mogelijkheden voor Voice. Maar vooral over menselijke interactie door technologie. Volgens ons een heel geanimeerde editie van onze podcast. En daarbuiten hadden we genoeg [...]