­
14 mei, 2018

Is inhaken op het WK een goed idee?

Door |14 mei 2018|Insights, Tips & Tricks|0 Comments

Koningsdag, Pasen, het WK - het zijn voor merken dé momenten om met creatieve en minder creatieve communicatie in te haken. Daarnaast zijn er nog de onvoorspelbare momenten, zoals een gebeurtenis in de sportwereld, de mediaheisa rond Dotan, of het ontslag van juf Helma in ‘De Luizenmoeder’. Maar wat levert een inhaker op? Wat maakt [...]

03 mei, 2018

Adformatie.nl een maand live: een eerste review

Door |3 mei 2018|Opinie|0 Comments

Het vakblad Communicatie is nu ruim een maand dood en opgegaan in vakblad Adformatie. Hoewel ik de eerste printuitgave best hoopgevend vind, ben ik niet onverdeeld enthousiast over de start van het nieuwe online platform. Dát men integreert snap ik, maar wát er online aangeboden wordt vind ik vooralsnog teleurstellend voor dé partij die hét [...]

02 mei, 2018

Hoe zet je Instagram Stories succesvol in voor je bedrijf?

Door |2 mei 2018|Digital|0 Comments

Het social mediaplatform Instagram is inmiddels bij de meeste bedrijven en personen een veelgebruikt medium. Voor PR- en marketingdoeleinden heeft het online platform al talrijke keren bewezen een goed middel te zijn. Zo zijn de Tags en Hashtags welbekende en veelgebruikte functies van het platform. Echter, er is een functie die nog veel waardevoller is: [...]

26 apr, 2018

Influencer marketing wereldwijd: geen one fits all aanpak alsjeblieft

Door |26 april 2018|Opinie|0 Comments

Regelmatig besteden we op deze plek aandacht aan de ontwikkelingen in het Nederlandse influencer-land. Recent schreef collega Marcel over het trekken van de portemonnee en Nederlandse influencers. En ook onze eigen socialista Judith bracht eerder dit jaar de things to watch in het Nederlandse influencer landschap in 2018 in kaart. Maar what about een campagne [...]

17 apr, 2018

IENS en Coopr starten samenwerking

Door |17 april 2018|Coopr Nieuws|0 Comments

Online restaurantgids en reserveringswebsite IENS heeft Coopr gevraagd als partner voor hun PR-activiteiten. Inmiddels hebben we verschillende campagnes opgepakt zoals de introductie van Insider en het IENS Festival. Onze nieuwe opdrachtgever zegt daar het volgende over: Gili Papier, PR manager bij IENS zegt over de keuze voor Coopr: ‘Coopr is een PR-bureau met een deskundig [...]

05 apr, 2018

Facebook sluit per direct Instagram API af: wat betekent dat voor ons?

Door |5 april 2018|Digital, Influencer Marketing, Insights|0 Comments

Langzaamaan wordt bekend dat Facebook gisteravond (1:45pm PT, April 4, 2018) zonder enige waarschuwing de Instagram API voor zogenaamde third party apps (op een handjevol Facebook Marketing Partners na) heeft afgesloten. Dat heeft gevolgen voor het monitoren en opzoeken van social media gebruikers en data. Wat is een API en wat zijn third party apps? [...]

29 mrt, 2018

Procurement, de hel voor bureaudirecteuren

Door |29 maart 2018|Opinie|0 Comments

De afgelopen weken waren wij betrokken bij een bureaupitch. Ik schrijf dit blog op het moment dat de uitslag daarvan nog onbekend is. Maar de kans dat wij gaan winnen is niet al te groot. De reden daarvoor kán inhoudelijk zijn. Reden: Our offer wasn't even considered. In een veilingsysteem. Daar kwam nog bij dat [...]

28 mrt, 2018

Onze nieuwste aanwinst bij Coopr Rotterdam: stagiair Bob van Langeveld!

Door |28 maart 2018|Coopr Nieuws|0 Comments

Hé, ik ben Bob van Langeveld en ik ben vorige week begonnen aan mijn allereerste stage in mijn nog jonge leven bij dit leuke bedrijf, Coopr. Omdat er al een Bob aanwezig is op dit kantoor, ben ik voor mijn stage omgedoopt tot Bobby. Gelukkig, is dit ook mijn echte naam dus hoef ik niet [...]

26 mrt, 2018

Wat eet Gen Z en welke invloed heeft dat op merken?

Door |26 maart 2018|Trends|0 Comments

Praten over generaties vind ik altijd reuze interessant. Waarom? Omdat het zo lekker herkenbaar is. Niet alleen bij mezelf, maar ook bij andere generaties zoals mijn ouders. Zij als babyboomers, ik als millennial, mn jonge nichtjes als Gen Z. Het is altijd leuk om te zien waar de interesses van de verschillende generaties liggen en [...]

15 mrt, 2018

Coopr na bureaupitch aan de slag voor Shell Retail

Door |15 maart 2018|Coopr Nieuws|0 Comments

Enige tijd geleden mochten we weer lekker ploppen en vandaag kunnen we het ook aan de wereld vertellen! Coopr won de bureaupitch in november en werkt sinds januari 2018 voor de retailtak van Shell Nederland. De keuze viel op Coopr door de combinatie van strategisch inzicht, het snappen van de markt en creativiteit. “Het aanbod [...]