­
17 jul, 2018

Er kan veel gebeuren in zeven maanden

Door |17 juli 2018|Opinie|0 Comments

Twee dingen zullen trouwe lezers van ons blog zijn opgevallen. Het is rustig / stil op dit blog. Coopr is met zelfsturende teams / Holacratie begonnen, en sindsdien lijkt het wat stil rondom de club. Beide observaties lijken juist. Het een heeft alleen niet zo gek veel met het ander te maken. Ons blog was [...]

12 jun, 2018

The Next Web: op zoek naar betekenis, verbinding, vernieuwing én ruimte in ons hoofd

Door |12 juni 2018|Insights|0 Comments

The Next Web Conference is ieder jaar weer een van de de belangrijkste hotspots voor marketeers, communicatieprofessionals en tech geeks & specialisten. Zowel Nederlanders als mensen van buiten de landsgrens komen voor inspiratie en een blik in de toekomst. Vanuit Coopr bezochten wij The Next Web met onze Consumer Tech & Entertainment Cirkel. Wat vonden [...]

05 jun, 2018

Studenten pitchen PR-voorstel voor Lexa.nl bij Coopr Academy

Door |5 juni 2018|Cases, Coopr Nieuws|0 Comments

Coopr Academy 2018 zit er op. Vorige week hebben de twaalf internationale studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam [EUR] in vier groepen hun geïntegreerde PR-voorstellen voor Lexa.nl gepresenteerd aan een jury bestaande uit Roelijne Peters, Market Manager NL bij Meetic / Lexa.nl, Renée Mast, Internship Coordinator EUR, en onze eigen Jos Govaart.   Briefing tot pitch [...]

28 mei, 2018

Ronald van Schaik (Kaliber): Een idee in een Powerpointdeck is nog niks #connect #podcast

Door |28 mei 2018|Content Marketing|0 Comments

In aflevering 11 hadden we Ronald van Schaik van Kaliber te gast. We spraken met hem over technologie en creativiteit. Over hoe soms de techneut leidend is in creativiteit, over de (on)mogelijkheden voor Voice. Maar vooral over menselijke interactie door technologie. Volgens ons een heel geanimeerde editie van onze podcast. En daarbuiten hadden we genoeg [...]

23 mei, 2018

Blijven kijken of wegklikken? YouTube-reclames van nu

Door |23 mei 2018|Top of flop in de media|0 Comments

Voor deze keuze sta ik dagelijks op YouTube. Waar ik voorheen mezelf betrapte op het continue wegklikken van de reclames om zo snel mogelijk terug te kunnen keren naar die ene video of vlog, blijf ik tegenwoordig steeds vaker langer kijken totdat ik weg klik. Of ik kijk de reclame zelfs helemaal netjes af. Ik [...]

23 mei, 2018

We moeten niet alle disciplines zomaar in een hokje stoppen

Door |23 mei 2018|Interviews|0 Comments

Pr en content marketing. Twee verschillende disciplines binnen de communicatiesector. Maar zijn de werelden wel zo verschillend? En wat kunnen ze van elkaar leren? Ik werd onlangs geinterviewd door het Platform Content en dat leverde onderstaande verslag op: Pr versus content marketing ‘Of er een verschil is tussen pr en content marketing? - Het is [...]

14 mei, 2018

Is inhaken op het WK een goed idee?

Door |14 mei 2018|Insights, Tips & Tricks|0 Comments

Koningsdag, Pasen, het WK - het zijn voor merken dé momenten om met creatieve en minder creatieve communicatie in te haken. Daarnaast zijn er nog de onvoorspelbare momenten, zoals een gebeurtenis in de sportwereld, de mediaheisa rond Dotan, of het ontslag van juf Helma in ‘De Luizenmoeder’. Maar wat levert een inhaker op? Wat maakt [...]

03 mei, 2018

Adformatie.nl een maand live: een eerste review

Door |3 mei 2018|Opinie|0 Comments

Het vakblad Communicatie is nu ruim een maand dood en opgegaan in vakblad Adformatie. Hoewel ik de eerste printuitgave best hoopgevend vind, ben ik niet onverdeeld enthousiast over de start van het nieuwe online platform. Dát men integreert snap ik, maar wát er online aangeboden wordt vind ik vooralsnog teleurstellend voor dé partij die hét [...]

02 mei, 2018

Hoe zet je Instagram Stories succesvol in voor je bedrijf?

Door |2 mei 2018|Digital|0 Comments

Het social mediaplatform Instagram is inmiddels bij de meeste bedrijven en personen een veelgebruikt medium. Voor PR- en marketingdoeleinden heeft het online platform al talrijke keren bewezen een goed middel te zijn. Zo zijn de Tags en Hashtags welbekende en veelgebruikte functies van het platform. Echter, er is een functie die nog veel waardevoller is: [...]

26 apr, 2018

Influencer marketing wereldwijd: geen one fits all aanpak alsjeblieft

Door |26 april 2018|Opinie|0 Comments

Regelmatig besteden we op deze plek aandacht aan de ontwikkelingen in het Nederlandse influencer-land. Recent schreef collega Marcel over het trekken van de portemonnee en Nederlandse influencers. En ook onze eigen socialista Judith bracht eerder dit jaar de things to watch in het Nederlandse influencer landschap in 2018 in kaart. Maar what about een campagne [...]