LinkedIn
Closer than you think

LinkedIn: Closer than you think

Ruim 7 miljoen Nederlanders hebben een profiel op LinkedIn, maar nog niet iedereen weet welke mogelijkheden het platform allemaal biedt om je te helpen je carrière-doelen te bereiken. Voor LinkedIn creëerden wij daarom drie video’s met inspirerende verhalen van members die hun dromen vervulden met LinkedIn – alle drie op hun eigen manier.

Doelstelling

LinkedIn heeft de missie om de wereldwijde beroepsbevolking te helpen bij het vormgeven van hun carrière: connecting people to opportunity. Of je nu op zoek bent naar die ene droombaan, je start-up een boost wilt geven of een interessant netwerk wilt opbouwen. Met LinkedIn ben je dichterbij dan je denkt. Met een drietal succesvolle userstories willen we LinkedIn members aanmoedigen om met kleine stappen méér uit het platform te halen.

Aanpak

We vroegen drie inspirerende LinkedIn members om hun persoonlijke verhaal te vertellen. De verhalen gaan over hun carrière, wat hen motiveert en hoe LinkedIn ze heeft geholpen om hun doelen te bereiken.

  • Karianne is een goed voorbeeld van iemand die haar passie en dromen volgt. Na een carrière in de communicatie en het runnen van haar eigen bureau, gaf ze alles op voor haar eigen yogastudio. Karianne vertelt hoe je een carrièreswitch kunt maken en hoe LinkedIn daarbij kan helpen.
  • Birgitte vond haar droombaan via LinkedIn en solliciteerde met één druk op de ‘solliciteerknop’: een makkelijke manier om te laten zien dat je geïnteresseerd bent in een baan. Voor werkgevers een slimme manier om een beeld te krijgen van geïnteresseerden in het bedrijf. In de video legt zij uit hoe je met LinkedIn die toffe nieuwe baan kunt scoren en waarom het belangrijk is om actief te zijn op het platform.
  • Jesse van Aim for the moon brengt corporates en enthousiaste ondernemers bij elkaar. Uit deze combinaties ontstaan bijzondere startups die hij helpt met advies en inspiratie. In zijn video geeft hij netwerktips speciaal voor ondernemers.

Het primaire doel van de video’s was om medewerkers bij LinkedIn zelf te inspireren. Dit hebben we gedaan door te laten zien wat hun werk nou echt betekent voor de persoon op het platform. De verhalen bleken echter zo bijzonder, dat we ze verder wilden brengen en daarmee LinkedIn members handvatten bieden om zelf aan te slag te gaan om hun dromen te realiseren.

  • Earned

We deelden de video’s samen met praktische tips met diverse online lifestyle media, zodat lezers direct het heft in eigen handen konden nemen door te werken aan hun online personal branding.

  • Owned

LinkedIn’s Country Manager Marcel Molenaar en Director Talent Solutions Raymond Hüner schreven een inspirerende post op hun LinkedIn-profiel over de video’s en de learnings die zij hier zelf uit hebben gehaald.

  • Paid

Met extra advertising-budget brachten we de video’s op rented kanalen verder en gingen we een samenwerking aan met passende online media. Ook Karianne, Birgitte, Jesse en hun bedrijven deelden de video’s op hun eigen social kanalen.

Resultaten

De video’s zijn inmiddels ruim 60.000 keer bekeken. Vrouwen-magazine Viva heeft een mooi artikel gemaakt met daarin de video van Birgitte en extra tips voor Viva’s lezeressen om hun droombaan te vinden met LinkedIn. Dankzij de samenwerkingen met Holistik, Sprout, De Ondernemer en How2Spendit, hebben we duizenden mensen geïnspireerd om met hun profiel aan de slag te gaan.

Team
Studio

Team
Studio

Team
Consumer Tech & Ent.

Team
Consumer Tech & Ent.

Team
Content Marketing

Team
Content Marketing

Team
Studio

Team
Studio

Team
Consumer Tech & Ent.

Team
Consumer Tech & Ent.

Team
Content Marketing

Team
Content Marketing

LinkedIn: Closer than you think

Ruim 7 miljoen Nederlanders hebben een profiel op LinkedIn, maar nog niet iedereen weet welke mogelijkheden het platform allemaal biedt om je te helpen je carrière-doelen te bereiken. Voor LinkedIn creëerden wij daarom drie video’s met inspirerende verhalen van members die hun dromen vervulden met LinkedIn – alle drie op hun eigen manier.

Doelstelling

LinkedIn heeft de missie om de wereldwijde beroepsbevolking te helpen bij het vormgeven van hun carrière: connecting people to opportunity. Of je nu op zoek bent naar die ene droombaan, je start-up een boost wilt geven of een interessant netwerk wilt opbouwen. Met LinkedIn ben je dichterbij dan je denkt. Met een drietal succesvolle userstories willen we LinkedIn members aanmoedigen om met kleine stappen méér uit het platform te halen.

Aanpak

We vroegen drie inspirerende LinkedIn members om hun persoonlijke verhaal te vertellen. De verhalen gaan over hun carrière, wat hen motiveert en hoe LinkedIn ze heeft geholpen om hun doelen te bereiken.

  • Karianne is een goed voorbeeld van iemand die haar passie en dromen volgt. Na een carrière in de communicatie en het runnen van haar eigen bureau, gaf ze alles op voor haar eigen yogastudio. Karianne vertelt hoe je een carrièreswitch kunt maken en hoe LinkedIn daarbij kan helpen.
  • Birgitte vond haar droombaan via LinkedIn en solliciteerde met één druk op de ‘solliciteerknop’: een makkelijke manier om te laten zien dat je geïnteresseerd bent in een baan. Voor werkgevers een slimme manier om een beeld te krijgen van geïnteresseerden in het bedrijf. In de video legt zij uit hoe je met LinkedIn die toffe nieuwe baan kunt scoren en waarom het belangrijk is om actief te zijn op het platform.
  • Jesse van Aim for the moon brengt corporates en enthousiaste ondernemers bij elkaar. Uit deze combinaties ontstaan bijzondere startups die hij helpt met advies en inspiratie. In zijn video geeft hij netwerktips speciaal voor ondernemers.

Het primaire doel van de video’s was om medewerkers bij LinkedIn zelf te inspireren. Dit hebben we gedaan door te laten zien wat hun werk nou echt betekent voor de persoon op het platform. De verhalen bleken echter zo bijzonder, dat we ze verder wilden brengen en daarmee LinkedIn members handvatten bieden om zelf aan te slag te gaan om hun dromen te realiseren.

  • Earned

We deelden de video’s samen met praktische tips met diverse online lifestyle media, zodat lezers direct het heft in eigen handen konden nemen door te werken aan hun online personal branding.

  • Owned

LinkedIn’s Country Manager Marcel Molenaar en Director Talent Solutions Raymond Hüner schreven een inspirerende post op hun LinkedIn-profiel over de video’s en de learnings die zij hier zelf uit hebben gehaald.

  • Paid

Met extra advertising-budget brachten we de video’s op rented kanalen verder en gingen we een samenwerking aan met passende online media. Ook Karianne, Birgitte, Jesse en hun bedrijven deelden de video’s op hun eigen social kanalen.

Resultaten

De video’s zijn inmiddels ruim 60.000 keer bekeken. Vrouwen-magazine Viva heeft een mooi artikel gemaakt met daarin de video van Birgitte en extra tips voor Viva’s lezeressen om hun droombaan te vinden met LinkedIn. Dankzij de samenwerkingen met Holistik, Sprout, De Ondernemer en How2Spendit, hebben we duizenden mensen geïnspireerd om met hun profiel aan de slag te gaan.

Team
Studio

Team
Studio

Team
Consumer Tech & Ent.

Team
Consumer Tech & Ent.

Team
Content Marketing

Team
Content Marketing

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!