Coca-Cola Nederland
Maak de feestdagen speciaal
Inleiding

Holidays are coming! Coca-Cola en kerst zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat begon 85 jaar geleden toen Coca-Cola een tekenaar opdracht gaf om de Kerstman opnieuw vorm te geven. Ook de Coca-Cola kersttruck is iconisch en speelt een grote rol voor de kerst fans. De feestelijke periode start pas echt wanneer Sinterklaas uit het land is en de kersttruck weer op tv is. Met de kerstcampagne creëert Coca-Cola speciale momenten voor iedereen.

De essentie van de campagne is: “Maak de feestdagen speciaal”, wat draait om samenzijn en speciale momenten met elkaar tijdens kerst 2018. Deze kerst staat de campagne in het teken van ‘Holidays are coming’, het minstens zo iconische nummer dat dit jaar door Coca-Cola opnieuw is opgenomen en te horen is als soundtrack van de gelijknamige commercial. Dit nummer werd ingezongen door the Kingdom Choir, het Engelse gospelkoor dat wereldwijde faam kreeg door hun optreden tijdens het huwelijk van prins Harry en Meghan.

Doelstelling

Coca-Cola Nederland vroeg ons om een landelijke en lokale PR aanpak voor het verkrijgen van relevante media-aandacht die bijdraagt aan het gevoel van saamhorigheid dat Coca-Cola en kerst oproept.

Aanpak & resultaten

Om ervoor te zorgen dat iedereen weet dat het holiday season geopend is hebben we doelgerichte PR strategie ontwikkeld en een aantal PR activiteiten verder uitgerold.

 

Regionale persberichten

Op basis van het tourschema hebben we regionale media ingelicht over het feit dat de Coca-Cola kersttruck in hun stad langskomt middels een gelokaliseerd persbericht. De regionale media is gek op dit heuglijk nieuws en ook dit jaar is het weer breed opgepakt. Zo kwam o.a. AD langs in Den Haag voor een feestelijke videoreportage.

 

Mediatour : 6 december

Op 6 december, de dag dat Sinterklaas weer werd uitgezwaaid, zijn we met de Coca-Cola kersttruck, kerstman en kerstelfjes langs geweest bij Q-Music, Telegraaf Media Groep en Sanoma. Deze tour had wel heel bijzondere special guests: the Kingdom Choir uit de UK verzorgde op elke locatie een adembenemend optreden, en zongen natuurlijk ‘Holidays are Coming’. Deze mediatour heeft mooie resultaten in print (2x Metro), online (Metro) en social (Q-music Mattie en Marieke, Libelle) opgeleverd.

Persmailing

De persmailing viel op 6 december bij influencers, radio DJ’s en vakmedia op de mat. In de persmailing zat een knalrode LP met daarop de nieuwe versie van het nummer ‘Holidays are Coming’ gezongen door The Kingdom Choir en Camélia Jordana & Namika.

We hebben veel positieve reacties ontvangen vanuit de influencers, zo hebben o.a. Leonie ter Veld, Susan Aretz, Chloë Sterk, Loiza Lamers en Giel Beelen hierover gepost.

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Team
Studio

Team
Studio

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

Inleiding

Holidays are coming! Coca-Cola en kerst zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat begon 85 jaar geleden toen Coca-Cola een tekenaar opdracht gaf om de Kerstman opnieuw vorm te geven. Ook de Coca-Cola kersttruck is iconisch en speelt een grote rol voor de kerst fans. De feestelijke periode start pas echt wanneer Sinterklaas uit het land is en de kersttruck weer op tv is. Met de kerstcampagne creëert Coca-Cola speciale momenten voor iedereen.

De essentie van de campagne is: “Maak de feestdagen speciaal”, wat draait om samenzijn en speciale momenten met elkaar tijdens kerst 2018. Deze kerst staat de campagne in het teken van ‘Holidays are coming’, het minstens zo iconische nummer dat dit jaar door Coca-Cola opnieuw is opgenomen en te horen is als soundtrack van de gelijknamige commercial. Dit nummer werd ingezongen door the Kingdom Choir, het Engelse gospelkoor dat wereldwijde faam kreeg door hun optreden tijdens het huwelijk van prins Harry en Meghan.

Doelstelling

Coca-Cola Nederland vroeg ons om een landelijke en lokale PR aanpak voor het verkrijgen van relevante media-aandacht die bijdraagt aan het gevoel van saamhorigheid dat Coca-Cola en kerst oproept.

Aanpak & resultaten

Om ervoor te zorgen dat iedereen weet dat het holiday season geopend is hebben we doelgerichte PR strategie ontwikkeld en een aantal PR activiteiten verder uitgerold.

 

Regionale persberichten

Op basis van het tourschema hebben we regionale media ingelicht over het feit dat de Coca-Cola kersttruck in hun stad langskomt middels een gelokaliseerd persbericht. De regionale media is gek op dit heuglijk nieuws en ook dit jaar is het weer breed opgepakt. Zo kwam o.a. AD langs in Den Haag voor een feestelijke videoreportage.

 

Mediatour : 6 december

Op 6 december, de dag dat Sinterklaas weer werd uitgezwaaid, zijn we met de Coca-Cola kersttruck, kerstman en kerstelfjes langs geweest bij Q-Music, Telegraaf Media Groep en Sanoma. Deze tour had wel heel bijzondere special guests: the Kingdom Choir uit de UK verzorgde op elke locatie een adembenemend optreden, en zongen natuurlijk ‘Holidays are Coming’. Deze mediatour heeft mooie resultaten in print (2x Metro), online (Metro) en social (Q-music Mattie en Marieke, Libelle) opgeleverd.

Persmailing

De persmailing viel op 6 december bij influencers, radio DJ’s en vakmedia op de mat. In de persmailing zat een knalrode LP met daarop de nieuwe versie van het nummer ‘Holidays are Coming’ gezongen door The Kingdom Choir en Camélia Jordana & Namika.

We hebben veel positieve reacties ontvangen vanuit de influencers, zo hebben o.a. Leonie ter Veld, Susan Aretz, Chloë Sterk, Loiza Lamers en Giel Beelen hierover gepost.

Team
Retail & FMCG

Team
Retail & FMCG

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!