PostNL / Stichting Jarige Job #mooigebaar van PostNL

Voor het tweede jaar op rij roept PostNL Nederlanders op om in de hele maand januari hun ongeopende cadeautjes gratis mee te geven aan de pakketbezorger of in te leveren bij een PostNL-punt. De bezorger zorgt er, samen met Stichting Jarige Job, voor dat al deze cadeautjes terecht komen bij kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat zij het thuis minder breed hebben. Stichting Jarige Job zet zich in voor de 61.000 kinderen in Nederland bij wie dit het geval is.
Doelstelling
Het doel van het PR traject is om zoveel mogelijk aandacht te creëren voor Stichting Jarige Job en PostNL, om vervolgens een recordaantal cadeautjes op te halen.

Aanpak
De campagne is opgedeeld in twee fases. Brede awareness bouwen voor de actie rond de twee cadeaumomenten Sinterklaas en Kerstmis. Deze aandacht krijgen we door het inzetten van een onderzoek naar kinderen in Nederland en hun decembercadeaus. De activatie volgt als tweede fase vanaf begin januari met o.a. POS-materiaal in alle PostNL-locaties. Deze tweede fase zetten we kracht bij met een brede influencercampagne met o.a. Bartsboekje en Bibi Breijman.

Resultaat
De #mooigebaar campagne heeft voor fantastische resultaten gezorgd, waaronder drie landelijke publicaties in Algemeen Dagblad en Telegraaf, in totaal 24 regionale printpublicaties en een online artikel op Linda.nl. Daarnaast was de woordvoerder van Stichting Jarige Job te horen op onder andere Radio 538, Radio 10 en NPO radio 1. Bovendien hebben we onze doelstelling behaalt en een recordaantal aan cadeautjes opgehaald: meer dan 80.000!